دوره 6, شماره 3
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
- 
بررسی طرحواره حجمی معبد و نور در مثنوی مولوی (انجمن ترویج ادب فارسیUniversity of Isfahan, 2013-02-19)طرحواره حجمی یکی از اصلیترین طرحوارههای تصویری است و در تبیین نگرش عرفانی نسبت به هستی، از مهمترین طرحوارهها به شمار میرود. با طرحواره حجمی میتوان مفاهیم انتزاعی و تجربههای عرفانی را که بر بودن چیزی درون چیز دیگر ...
 
- 
لایههای پنهان ضمیر حافظ (تحلیلی تازه از شعر حافظ بر اساس صور ازلی ضمیر ناخودآگاه جمعی) (انجمن ترویج ادب فارسیUniversity of Isfahan, 2013-02-19)درباره حافظ و غزل او سخن بسیار گفتهاند؛ شاید بسی بیش از دیگر سخنوران زبان فارسی. علت این امر را میتوان در اشعار چند پهلو و سرشار از ابهام و رمز و راز او بازجست. از این رو، یکی حافظ را عارفی وارسته مینامد که تمامی اشاراتش ...
 
- 
شماره کامل مجله شماره 23 - دوفصلنامه پاییز و زمستان 1391 (انجمن ترویج ادب فارسیUniversity of Isfahan, 2013-02-19)
 
- 
رویکرد نشانه- معناشناختی فرآیند مربّع معنایی به مربّع تنشی در حکایت دقوقی مثنوی (انجمن ترویج ادب فارسیUniversity of Isfahan, 2013-02-19)نشانه- معناشناسی به عنوان یکی از شیوههای نقد ادبی نو، در قالب فرآیندها و در ابعاد مختلفی مطرح میشود که یکی از آنها، فرآیند تنشی است. در فرآیند تنشی، بین عناصر نشانه- معنایی، رابطهای به وجود میآید که معنا از کمرنگترین ...
 
- 
غزلی نویافته از عطّار نیشابوری(این خرابات مغان است و درو زنده دلان) (انجمن ترویج ادب فارسیUniversity of Isfahan, 2013-02-19)در این مقاله، غزلی نویافته منسوب به عطّار نیشابوری معرفی میشود. در کتابِ اورادالاحباب و فصوص-الآداب، برای بیان معنی «خرابات» به این غزل استشهاد شده است. ابوالمفاخر یحیی باخرزی، مؤلّف این کتاب، به طور صریح بیان داشته که ...
 
- 
مخاطبشناسی سنایی در آثار منثور قرن ششم تا دهم هجری (انجمن ترویج ادب فارسیUniversity of Isfahan, 2013-02-19)پرسش اصلی مقاله، چنان که از عنوان آن هم بر میآید، مخاطب شناسی سنایی در آثار منثور قرن ششم تا دهم هجری است. برای یافتن پاسخ، ابتدا آثار منثوری را که از اشعار سنایی استفاده کرده بودند، شناسایی کردیم. پس از استخراج ابیات و ...
 



