| dc.contributor.author | غفاری زنوزی, مهرداد | fa_IR | 
| dc.contributor.author | محبی, سراجالدین | fa_IR | 
| dc.contributor.author | دانش فرد, کرم اله | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T01:52:36Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T01:52:36Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-09T01:52:36Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-30T01:52:36Z |  | 
| dc.date.issued | 2020-08-22 | en_US | 
| dc.date.issued | 1399-06-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2019-12-16 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1398-09-25 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | غفاری زنوزی, مهرداد, محبی, سراجالدین, دانش فرد, کرم اله. (1399). ارائه الگوی سیستمی ارتقای بهرهوری منابع انسانی در دانشگاه با رویکرد دیماتل فازی (مطالعه موردی: واحدهای دانشگاه آزاد استان آذربایجان شرقی). مدیریت بهرهوری, 14(354), 122-145. doi: 10.30495/qjopm.2020.670491 | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 2716-9979 |  | 
| dc.identifier.issn | 2476-7298 |  | 
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.30495/qjopm.2020.670491 |  | 
| dc.identifier.uri | http://jpm.iaut.ac.ir/article_670491.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/208046 |  | 
| dc.description.abstract | هدف تحقیق حاضر، ارائه الگوی سیستمی ارتقای بهرهوری منابع انسانی در دانشگاه با رویکرد دیماتل فازی بوده است. جامعه آماری شامل تمامی اعضای هیأت علمی واحدهای مختلف دانشگاه آزاد مستقر در استان آذربایجان شرقی در سال تحصیلی 1397-1398 بوده است. ابزار گردآوری دادهها دو نوع پرسشنامه محقق ساخته است که اولی در راستای شناسایی عوامل ارتقای بهرهوری منابع در دانشگاه و بر مبنای طیف پنجگزینهای لیکرت تهیه و تنظیم گردید. پرسشنامه نوع دوم بر مبنای انجام مقایسات زوجی مورد نیاز رویکرد سیستمی دیماتل فازی تهیه و تنظیمشده است. روایی پرسشنامهها با رویکرد محتوایی و پایایی آن بر اساس رویکردهای سازگاری درونی و آزمون مجدد بررسیشده است. دادههای حاصل از پرسشنامه نوع اول حاوی 17 شاخص تحت آزمون آماری تی استیودنت قرار گرفت و پنج عامل مؤثر بر ارتقای بهرهوری منابع انسانی دانشگاهی شناسایی شد. در گام دوم پرسشنامه نوع دوم بر مبنای مقایسات زوجی مطابق با رویکرد سیستمی دیماتل تشکیل گردید. یافتهها نشان داد که زمینهسازی برای بروز خلاقیت و نوآوری، ارائه آموزشهای هدفمند و بهرهگیری از راهبردها و رویههای مناسب مدیریت دانشی بهعنوان عواملی با برآیند اثرگذاری و اثرپذیری بالا در سیستم تحت مطالعه میباشند. همچنین ارائه آموزشهای هدفمند بهعنوان عاملی که دارای برآیند بالاتری از منظر اثرگذاری بر سایر عاملهای سیستم شناسایی شد. بهعلاوه دو عامل توسعه روندهای شایستگی سالاری در ترفیع و ارتقا و زمینهسازی برای بروز و ظهور خلاقیت و نوآوری در سازمان بهعنوان دو عامل با برآیند اثرپذیری از سایر عاملها شناساییشده است. | fa_IR | 
| dc.format.extent | 1567 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | مدیریت بهرهوری | fa_IR | 
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.30495/qjopm.2020.670491 |  | 
| dc.subject | ارتقای بهرهوری اعضای هیئتعلمی دانشگاهی | fa_IR | 
| dc.subject | دانشگاه آزاد اسلامی | fa_IR | 
| dc.subject | دیماتل فازی | fa_IR | 
| dc.subject | رویکرد سیستمی | fa_IR | 
| dc.subject | مدیریت(منابع انسانی) | fa_IR | 
| dc.title | ارائه الگوی سیستمی ارتقای بهرهوری منابع انسانی در دانشگاه با رویکرد دیماتل فازی (مطالعه موردی: واحدهای دانشگاه آزاد استان آذربایجان شرقی) | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | علمی پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری گروه مدیریت، واحد قشم، دانشگاه آزاد اسلامی، قشم، ایران | fa_IR | 
| dc.contributor.department | استادیارگروه مدیریت، واحد قشم، دانشگاه آزاد اسلامی، قشم، ایران | fa_IR | 
| dc.contributor.department | استاد گروه مدیریت، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 14 |  | 
| dc.citation.issue | 354 |  | 
| dc.citation.spage | 122 |  | 
| dc.citation.epage | 145 |  |