نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorغفاری زنوزی, مهردادfa_IR
dc.contributor.authorمحبی, سراج‌الدینfa_IR
dc.contributor.authorدانش فرد, کرم الهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:52:36Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:52:36Z
dc.date.available1399-07-09T01:52:36Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:52:36Z
dc.date.issued2020-08-22en_US
dc.date.issued1399-06-01fa_IR
dc.date.submitted2019-12-16en_US
dc.date.submitted1398-09-25fa_IR
dc.identifier.citationغفاری زنوزی, مهرداد, محبی, سراج‌الدین, دانش فرد, کرم اله. (1399). ارائه الگوی سیستمی ارتقای بهره‌وری منابع انسانی در دانشگاه با رویکرد دیماتل فازی (مطالعه موردی: واحدهای دانشگاه آزاد استان آذربایجان شرقی). مدیریت بهره‌وری, 14(354), 122-145. doi: 10.30495/qjopm.2020.670491fa_IR
dc.identifier.issn2716-9979
dc.identifier.issn2476-7298
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30495/qjopm.2020.670491
dc.identifier.urihttp://jpm.iaut.ac.ir/article_670491.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/208046
dc.description.abstractهدف تحقیق حاضر، ارائه الگوی سیستمی ارتقای بهره‌وری منابع انسانی در دانشگاه با رویکرد دیماتل فازی بوده است. جامعه آماری شامل تمامی اعضای هیأت‌ علمی واحدهای مختلف دانشگاه آزاد مستقر در استان آذربایجان شرقی در سال تحصیلی 1397-1398 بوده است. ابزار گردآوری داده‌ها دو نوع پرسش‌نامه محقق ساخته است که اولی در راستای شناسایی عوامل ارتقای بهره‌وری منابع در دانشگاه و بر مبنای طیف پنج­گزینه‌ا‌ی لیکرت تهیه و تنظیم گردید. پرسش‌نامه نوع دوم بر مبنای انجام مقایسات زوجی مورد نیاز رویکرد سیستمی دیماتل فازی تهیه و تنظیم‌شده است. روایی پرسش‌نامه‌ها با رویکرد محتوایی و پایایی آن بر اساس رویکردهای سازگاری درونی و آزمون مجدد بررسی‌شده است. داده‌های حاصل از پرسش‌نامه نوع اول حاوی 17 شاخص تحت آزمون آماری تی استیودنت قرار گرفت و پنج عامل مؤثر بر ارتقای بهره‌وری منابع انسانی دانشگاهی شناسایی شد. در گام دوم پرسش‌نامه نوع دوم بر مبنای مقایسات زوجی مطابق با رویکرد سیستمی دیماتل تشکیل گردید. یافته‌ها نشان داد که زمینه‌سازی برای بروز خلاقیت و نوآوری، ارائه آموزش‌های هدفمند و بهره‌گیری از راهبردها و رویه‌های مناسب مدیریت دانشی به‌عنوان عواملی با برآیند اثرگذاری و اثرپذیری بالا در سیستم‌ تحت مطالعه می‌باشند. همچنین ارائه آموزش‌های هدفمند به‌عنوان عاملی که دارای برآیند بالاتری از منظر اثرگذاری بر سایر عامل‌های سیستم شناسایی شد. به‌علاوه دو عامل توسعه روندهای شایستگی سالاری در ترفیع و ارتقا و زمینه‌سازی برای بروز و ظهور خلاقیت و نوآوری در سازمان به‌عنوان دو عامل با برآیند اثرپذیری از سایر عامل‌ها شناسایی‌شده است.fa_IR
dc.format.extent1567
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزfa_IR
dc.relation.ispartofمدیریت بهره‌وریfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30495/qjopm.2020.670491
dc.subjectارتقای بهره‌وری اعضای هیئت‌علمی دانشگاهیfa_IR
dc.subjectدانشگاه آزاد اسلامیfa_IR
dc.subjectدیماتل فازیfa_IR
dc.subjectرویکرد سیستمیfa_IR
dc.subjectمدیریت(منابع انسانی)fa_IR
dc.titleارائه الگوی سیستمی ارتقای بهره‌وری منابع انسانی در دانشگاه با رویکرد دیماتل فازی (مطالعه موردی: واحدهای دانشگاه آزاد استان آذربایجان شرقی)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری گروه مدیریت، واحد قشم، دانشگاه آزاد اسلامی، قشم، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیارگروه مدیریت، واحد قشم، دانشگاه آزاد اسلامی، قشم، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد گروه مدیریت، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume14
dc.citation.issue354
dc.citation.spage122
dc.citation.epage145


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد