طراحی الگوی پذیرش خدمات نوآورانه؛راهبردی نوین در حوزه بازاریابی سلامت
(ندگان)پدیدآور
محمدزاده طاهری, هانیهحاجیها, علیروستا, احمدخورشیدی, عباسنوع مدرک
Textعلمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف این پژوهش طراحی الگوی پذیرش خدمات نوآورانه بانک خون بند ناف، به عنوان راهبردی نوین در حوزه بازاریابی سلامت میباشد. این پژوهش از نوع پژوهشهای کیفی و مبتنی بر نظریه داده بنیاد بوده که با هدف اکتشافی انجام شده است. دادهها و اطلاعات مورد نیاز از طریق مصاحبه با 18 نفر از استادان بازاریابی و 20 نفر از مشتریان بانک خون بند ناف مؤسسه رویان به دست آمده و ملاک اندازه نمونه، کفایت تئوریک بوده است. برای تحلیل دادهها از کدگذاری باز، محوری و انتخابی استفاده شده است. به منظور بررسی روایی پژوهش، فرآیند کدگذاری دادهها با نظارت 3 نفر از صاحب نظران حوزه بازاریابی خدمات انجام و پیشنهادهای اصلاحی ایشان اعمال شد. همچنین به منظور بررسی پایایی، فرآیند کدگذاری و استخراج مفاهیم توسط یکی دیگر از صاحب نظران حوزه بازاریابی انجام شد و نتایج تقریبا مشابهی به دست آمد. سپس با استفاده از گروه استادان و به کمک تکنیک دلفی به تعیین میزان اهمیت ابعاد، مؤلفهها و شاخصهای الگو در هر گروه پرداخته شد. این کار ضمن مشخص کردن اولویت عوامل منجر به طراحی نهایی مدل پذیرش خدمات نوآورانه با 7 بعد (شامل کیفیت خدمات، ویژگیهای خدمت، ادراک پذیرندگان، عوامل فردی، ویژگیهای نوآوری، گروههای مرجع و منابع اطلاعاتی)، 22 مؤلفه و 93 شاخص گردید.
کلید واژگان
پذیرش خدمات نوآورانهبانک خون بند ناف
الگو
داده بنیاد
شماره نشریه
451تاریخ نشر
2019-12-221398-10-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزسازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری تخصصی، گروه مدیریت ، واحد امارات، دانشگاه آزاد اسلامی، دبی، امارات متحده عربیاستادیار، گروه مدیریت، واحد امارات، دانشگاه آزاد اسلامی، دبی، امارات متحده عربی
استادیار، گروه مدیریت، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران.
استاد ،گروه مدیریت ، واحد اسلامشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
شاپا
2716-99792476-7298




