اولویتبندی سبکهای مدیریت برای ارتقای عملکرد کارکنان سازمانهای خدماتی(مطالعه موردی: سازمانهایهای خدماتی شهر تبریز)
(ندگان)پدیدآور
فقهی فرهمند, ناصرنوع مدرک
Textعلمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه مدیران با کسانی روبرو هستند که وظایف پیچیدهای را به عهده دارند و نگرشهای مدیریت درباره اهمیت نیروهای سازمانی در محیط فعالیت دگرگون شده است. مدیری که در نقش رهبری سازمان میتواند سبکهای متفاوتی را در هدایت نیروی انسانی انتخاب کند. از طرفی نگرشهای افراد برای مدیریت سازمانی اهمیت زیادی دارد زیرا این نگرشها هستند که رفتار سازمانی  را تحت تأثیر قرار میدهند، به ویژه نگرشهایی که به عملکرد و تعهد حرفهای سازمانی مربوط میشوند. در این رابطه  یکی از وظایف مهم مدیران در سازمانها، شناسایی استعدادهای بالقوه کارکنان و فراهم نمودن زمینههای رشد و شکوفایی آنان است که زمینه ارتقای بهرهوری را فراهم میکند. در واقع موفقیت سازمان در تحقق اهداف که در گرو چگونگی اعمال مدیریت و سبکهای مؤثر رهبری مدیر، مسأله این بررسی[1] بوده است. بدین دلیل با توجه به اهمیت و ضرورت این بررسی که یکی از عوامل مؤثر در افزایش بهرهوری، سبک رهبری مدیران سازمان است، تعیین سبکهای مدیریت برای ارتقای عملکرد کارکنان با محوریت رضایت، همکاری و انگیزه کارکنان هدف اصلی این بررسی بوده است. در این راستا جامعه آماری این بررسی مدیران، کارشناسان و کارکنان سازمانهای خدماتی شهر تبریز بوده که با توجه به محدودیتهایی با انتخاب پنج نمونه از این سازمانها جهت جمعآوری اطلاعات، سبکهای مدیریتی مختلف مورد بررسی قرار گرفت. در نهایت مطابق نتایج به دست آمده اعمال سبکهای مدیریتی به ترتیب اولویت به تفکیک برای هر سازمان بر اساس نوع فعالیت که میتواند به ارتقای عملکرد مدیران، کارشناسان و کارکنان سازمان با محوریت رضایت، همکاری و انگیزه کارکنان تأثیرگذار باشد، مشخص شد.   2- این مقاله از طرح تحقیقاتی که با بودجه پژوهشی و حمایت مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز به انجام رسیده است استخراج شده است
کلید واژگان
سبکهای مدیریتیعملکرد سازمانی کارکنان
انگیزش
رضایت
همکاری
شماره نشریه
427تاریخ نشر
2013-12-221392-10-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزسازمان پدید آورنده
عضو هیأت علمی (دانشیار) گروه مدیریت، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایرانشاپا
2716-99792476-7298




