شناسایی چالش های پیش روی صنعت برق الکترونیک و ارائه مدلی برای ارتقای سطح فروش محصولات با استفاده از روش مدل سازی معادلات ساختاری(مطالعه موردی: صنعت برق الکترونیک استان آذربایجان شرقی)
(ندگان)پدیدآور
یظهری, میر سعیدرسولی سقای, حسنمحمودزاده, مرتضینوع مدرک
Textعلمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از انجام این تحقیق شناسایی چالشهای پیش روی صنعت برق الکترونیک استان آذربایجان شرقی و ارائه مدلی برای ارتقای سطح فروش این محصولات میباشد. پژوهش حاضر از بعد هدف کاربردی و از لحاظ ماهیت پژوهشی، توصیفی میباشد. جهت جمعآوری داده از پرسش نامه محقق ساخته استفاده گردید که روایی سؤالات پرسش نامه توسط متخصصان حوزه مربوط و به خصوص استاد راهنما مورد تأیید قرار گرفت. برای این منظور ابتدا از روش تحلیل عاملی اکتشافی برای شناسایی عوامل اثرگذار بر کارآمدی صنعت الکترونیک استفاده شد، که 18 گروه عامل در این راستا شناسایی و در قالب 4 گروه کلی؛ تقویت درونی (مانند طراحی محصول جدید، بازار، فروش) و عوامل کلان فضای کسب و کار (مانند فنی، اجتماعی، اقتصادی، زیست محیطی) و تقویت زیرساختهای درونی (مانند آزمایشگاه، طراحی تراشه، تکنولوژی روز) و عوامل محیط صنعت (مانند مصرف کنندگان، مشتریان، رقبا) مورد دسته بندی قرار گرفتند. سپس با استفاده از روش مدل سازی معادلات ساختاری اثر مداخلهگر عوامل بازاریابی، رقابتی و تحقیقاتی و همچنین اثر تعدیل گر عوامل خرید حرفهای و امکان طراحی تراشه مورد آزمون قرار گرفت.
کلید واژگان
تحلیل عاملی اکتشافیمدل سازی معادلات ساختاری
چالشهای صنعت الکترونیک
شماره نشریه
148تاریخ نشر
2019-05-221398-03-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزسازمان پدید آورنده
دانشجوی کارشناسی ارشد، گروه مهندسی برق،واحد تبریز،دانشگاه آزاد اسلامی،تبریز،ایراندانشیار گروه مهندسی برق، واحد تبریز،دانشگاه آزاد اسلامی،تبریز،ایران
استادیار گروه مدیریت صنعتی، واحد تبریز،دانشگاه آزاد اسلامی،تبریز،ایران
شاپا
2716-99792476-7298




