کاربرد نقشه استراتژی شناختی فازی در تعیین مسیر موفقیت سازمان
(ندگان)پدیدآور
صوفیابادی, جوادکلاهی, بهارهوالمحمدی, چنگیزموحدی, محمد مهدینوع مدرک
Textعلمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف تحقیق حاضر تعیین مسیر موفقیت شرکت پارس خودرو با استفاده از نقشه استراتژی شناختی فازی و تحلیل نظرات 6 نفر از خبرگان دفتر استراتژی پارس خودرو می باشد. تحقیق حاضر بر اساس هدف در زمره پژوهش های کاربردی و توسعه ای و بر اساس چگونگی به  دست آوردن داده ها در دو گروه تحقیقات آزمایشی قرار می گیرد. روش تحقیق به کارگرفته شده مبتنی بر بهره مندی از مفاهیم نوین تحقیق در عملیات (متدولوژی سیستم های نرم) می باشد .در این پژوهش از قابلیت های نقشه استراتژی شناختی فازی بهره داری شده است تا علاوه بر رفع محدودیت های کارت امتیازی متوازن، شبیه سازی استراتژیک نیز بررسی شود. نتایج به دست آمده نشان می دهد، شرکت پارس خودرو  می تواند با تاکید بر جهت گیری های تعالی روزانه فرآیندهای عملیاتی و توسعه محصولات مبتنی بر پلتفرم های محدود و نوآور در مسیر موفقیت حرکت نماید و به چشم انداز خود نائل گردد. با استفاده از ساختار ارائه شده در این پژوهش، مدیران سازمان ها قادر خواهند بود با بهره مندی از قابلیت های مقایسه رفتارهای استراتژیک، برنامه عملیاتی سازمان خود را یکپارچه نموده و به موازات دست یابی به کارایی فرآیندها در مسیر تعالی و بهره وری حرکت نمایند.
کلید واژگان
تئوری فازینقشه شناختی فازی
کارت امتیازی متوازن
نقشه استراتژی
شماره نشریه
334تاریخ نشر
2015-09-231394-07-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزسازمان پدید آورنده
دانش آموخته کارشناسی ارشد، گروه مدیریت صنعتی، واحدفیروزکوه، دانشگاه آزاد اسلامی، فیروزکوه، ایراندانش آموخته کارشناسی ارشد، گروه مدیریت دولتی، دانشگاه شاهد، تهران، ایران
استادیار، گروه مدیریت فناوری اطلاعات، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
استادیار، گروه مدیریت صنعتی، واحد فیروزکوه، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
شاپا
2716-99792476-7298




