نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمیرزائی دریانی, شهرامfa_IR
dc.contributor.authorستاری, فرزادfa_IR
dc.contributor.authorشارقی, بهمنfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:51:44Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:51:44Z
dc.date.available1399-07-09T01:51:44Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:51:44Z
dc.date.issued2011-12-22en_US
dc.date.issued1390-10-01fa_IR
dc.date.submitted2011-04-08en_US
dc.date.submitted1390-01-19fa_IR
dc.identifier.citationمیرزائی دریانی, شهرام, ستاری, فرزاد, شارقی, بهمن. (1390). طراحی الگوی ایجاد سازمان یادگیرنده مورد مطالعه: دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل. مدیریت بهره‌وری, 5(419), 127-150.fa_IR
dc.identifier.issn2716-9979
dc.identifier.issn2476-7298
dc.identifier.urihttp://jpm.iaut.ac.ir/article_519371.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/207757
dc.description.abstractدر عصر دانائی‌محوری، ایجاد سازمان یادگیرنده به عنوان طرحی مؤثر در کسب مزیت رقابتی پایدار، رویکرد نوینی است که در منابع مدیریتی به فراوانی از آن یاد می‌گردد. در این سازمان به دو عنصر بسیار تأثیرگذار در تعالی آن یعنی انسان و دانش اهمیت بیشتری داده می‌شود. بر این اساس مهمترین رویداد، بروز فرآیند یادگیری سازمانی است. فرایندی که دانش افراد، توسعه آنان و سازمان را جهت‌دهی می‌نماید و سازمان را به سیستمی بالنده و پویا تبدیل می‌سازد. در این میان شناخت ابزارهای سنجش وضعیت یادگیری سازمانی و آگاهی از میزان یادگیرنده بودن سازمان، ضرورت می‌یابند تا بکار گرفته شوند. پیامد این اقدام، تدابیر لازم برای ایجاد یا توسعه یادگیری سازمانی خواهد بود. در پژوهش حاضر با هدف ارائه الگوی سازمان یادگیرنده، از پرسش‌نامه آرمسترانگ و فالی برای اندازه‌گیری فرایند یادگیری سازمانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل استفاده شده است. فرضیه‌ها در انطباق با چهار مؤلفه اساسی پرسش‌نامه طراحی شده‌اند. تحلیل آماری فرضیه‌ها مبتنی بر آزمون‌های استنباطی کای‌دو یک‌بعدی، دوجمله‌ای و فریدمن نشان می‌دهند که این دانشگاه روند تبدیل به سازمان یادگیرنده را آغاز نموده است اما در بعد تبدیل یادگیری به عمل با موانعی قابل ملاحظه روبرو بوده است. بخش عمده پیشنهادها، ارائه راهکارهایی برای تبدیل آموخته‌ها به عمل یعنی کاربرد دادن به یادگیری بوده است.fa_IR
dc.format.extent503
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزfa_IR
dc.relation.ispartofمدیریت بهره‌وریfa_IR
dc.subjectیادگیری سازمانیfa_IR
dc.subjectاندازه‌گیری یادگیری سازمانیfa_IR
dc.subjectمدیریت یادگیری سازمانیfa_IR
dc.subjectسازمان یادگیرندهfa_IR
dc.titleطراحی الگوی ایجاد سازمان یادگیرنده مورد مطالعه: دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیلfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیئت علمی (استادیار)گروه مدیریت ،واحد اردبیل دانشگاه آزاد اسلامی،اردبیل، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی، واحد اردبیل، گروه مدیریت، اردبیل، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس طرح و برنامه دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اردبیلfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue419
dc.citation.spage127
dc.citation.epage150


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد