مطالعه موردی رابطه مؤلفه مشتری مداری مدیریت کیفیت فراگیر با تعهد سازمانی می یر ـ آلن در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه
(ندگان)پدیدآور
دانیالی ده حوض, محمودمردانی, ایوبانصاری, منوچهررحمانی یوشانلویی, حسیننوع مدرک
Textعلمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف اصلی این پژوهش بررسی شاخص مشتریمداری و رابطه آن با تعهد سازمانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه می باشد. از فرضیات اساسی این پژوهش وجود رابطه معنیدار بین شاخص مشتریمداری و تعهد سازمانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه است. جامعه آماری این پژوهش کلیه کارکنان رسمی و اعضای هیأت علمی تمام وقت دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه هستند و نمونه آماری 114 نفر میباشند که با روش نمونهگیری تصادفی طبقه ای انتخاب شده اند. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته مدیریت کیفیت فراگیر با پایایی حدود 955/0 و پرسشنامه تعهد سازمانی می یر ـ آلن استفاده شده است. آزمون های آماری t گروه های مستقل، آزمون t و ضریب همبستگی مورد استفاده قرار گرفته اند. نتایج نشان می دهد بین شاخص مشتری مداری و تعهد عاطفی کارکنان و استادان، بین مشتری مداری و تعهد عقلانی کارکنان و استادان بین مشتری مداری و تعهد هنجاری کارکنان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی رابطه ای معنی دار وجود دارد.
کلید واژگان
مشتری مداریتعهد سازمانی
تعهد هنجاری
مدیریت کیفیت فراگیر
شماره نشریه
318تاریخ نشر
2011-11-221390-09-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزسازمان پدید آورنده
دانشجوی دکترای مدیریت بازرگانی /عضو هیأت علمی،گروه مدیریت، واحد ایذه، دانشگاه آزاد اسلامی،ایذه،ایرانمربی گروه علوم تربیتی، واحد ایذه دانشگاه آزاد اسلامی،ایذه،ایران
عضو هیأت علمی (دانشیار) ، گرو ه مدیریت بازرگانی دانشگاه تهران
دانشگاه آزاد اسلامی، واحد سلماس، باشگاه پژوهشگران جوان، سلماس-ایران
شاپا
2716-99792476-7298




