بررسی موانع جذب حامیان مالی در صنعت ورزش استان آذربایجان شرقی
(ندگان)پدیدآور
سیدعامری, میرحسنمحرم زاده, مهردادبشیری, مهدیهادی, حمدالهنوع مدرک
Textعلمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
سرمایه گذاری حامیان در صنعت ورزش به عنوان عنصر آمیختهی بازاریابی ورزشی، از منابع اصلی و رایج در این صنعت به شمار می رود. با این حال، موانعی در راستای جذب حامیان مالی در صنعت ورزش وجود دارد. در این راستا، مطالعهی حاضر به بررسی و شناخت موانع جذب حامیان مالی در صنعت ورزش استان آذربایجان شرقی پرداخته است. ابزار اندازهگیری، پرسشنامهی محقق ساختهای (813/0=α) است که روایی آن نیز به تأیید گروهی از متخصصان رسیده است. جامعهی آماری تحقیق حاضر را کلیهی مدیران کارخانجات و شرکتهای خصوصی، رؤسای هیأتها و مدیران باشگاههای ورزشی استان آذربایجان شرقی تشکیل میدهند. دادهها با استفاده از روش آماری توصیفی و استنباطی(آمار ناپارامتریک یو من ویتنی) در سطح معنیداری 05/0P). در نهایت مدیران و مسئولین ورزشی بایستی با بهره گیری از متخصصان بازاریابی ورزشی، ایجاد شرایط مناسب جهت ارتباط بهتر دولت با شرکت ها، پوشش رسانه ای، تبلیغات و اماکن و امکانات مناسب تبلیغاتی و نیز با جذب بازیکنان و مربیان مشهور، در راستای رفع موانع جذب حامیان مالی ورزشی شرایط مناسب و بهینه ای را ایجاد نمایند تا حامیان با اطمینان بیشتری در این صنعت سرمایهگذاری نمایند.
کلید واژگان
صنعت ورزشموانع جذب
حمایت مالی ورزشی
شماره نشریه
310تاریخ نشر
2009-11-221388-09-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزسازمان پدید آورنده
استادیار مدیریت و برنامه ریزی ورزشی دانشگاه ارومیهاستادیار مدیریت و برنامه ریزی ورزشی دانشگاه ارومیه
کارشناس ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه ارومیه/مربی حق التدریس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
کارشناس ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه ارومیه- مربی حق التدریس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
شاپا
2716-99792476-7298




