• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بهره‌وری
    • دوره 12, 4(47) زمستان
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بهره‌وری
    • دوره 12, 4(47) زمستان
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارزیابی روابط علّی میان شاخص‌های مدل تعالی سازمانی ای‌اِف‌کیواِم با استفاده از تکنیک‌های مدل‌سازی معادلات ساختاری و دیمتل

    (ندگان)پدیدآور
    خیراندیش, مهدیموذنی, بهرامتاجیک, گل ساخمویی, فرشید
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.171 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مدل تعالی سازمانی ای‌اِف‌کیواِم یکی از مدل­هایی است که برای ارزیابی سازمان­ها استفاده می‌شود. این مدل ابزار کارآمدی است که مفاهیم و ارزش­های سازمانی را نهادینه نموده،و امکان شناسایی بهترین فرآیندها را فراهم می­‌آورد. علّی‌رغم آنکه در سازمان‌ها تلاش­هایی برای طراحی و عملیاتی­سازی مدل­های تعالی انجام می‌شود، اما عمدتاً به ارزیابی روابط علّی میان شاخص­های توانمندساز (رهبری، کارکنان، خط‌مشی­ها و راهبردها، منابع، فرآیندها) و نتایج (نتایج کارکنان، نتایج مشتریان، نتایج جامعه و نتایج کلیدی عملکرد) پرداخته نمی‌شود. بر این اساس، پژوهش حاضر به شناسایی شاخص­های اثرپذیر و اثرگذار مدل با استفاده از ضریب تعیین و تکنیک‌ مدل معادلات ساختاری خطی و دیمتل می‌پردازد. جامعه آماری تحقیق شامل رؤسای گروه و کارشناسان مسؤول ستادی آموزش و پرورش شهرستان تبریز می‌باشد. این تحقیق از نظر هدف توصیفی از نوع پیمایشی و از نظر نوع استفاده تحقیق کاربردی است. جهت جمع­آوری داده­های مورد نیاز از پرسش نامه خود ارزیابی ای‌اِف‌کیواِم استفاده شد. یافته­های تحقیق نشان داد شاخص­ نتایج جامعه به‌عنوان مهم­ترین عامل اثرگذار و شاخص منابع و مشارکت به‌عنوان مهم­ترین شاخص اثرپذیر شناسایی شدند.
    کلید واژگان
    ارزیابی علّی
    ای‌اِف‌کیو‌اِم
    معادلات ساختاری
    دیمتل

    شماره نشریه
    447
    تاریخ نشر
    2019-02-20
    1397-12-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار دانشکده مدیریت، دانشگاه شهید ستاری، تهران، ایران
    دانشجوی دکترای مدیریت منابع انسانی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
    کارشناسی ارشد، مدیریت بازاریابی، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، تهران، ایران
    دانشجوی دکترای مدیریت رفتار ی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران

    شاپا
    2716-9979
    2476-7298
    URI
    http://jpm.iaut.ac.ir/article_546088.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/207600

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب