تعیین سیاست وارانتی با استفاده از قوانین انجمنی در دادهکاوی (مطالعه موردی: شرکت تولیدی تجهیزات الکترونیکی)
(ندگان)پدیدآور
فضلی, صفرجماعتی تفتی, ریحانهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه پیشنهادهای وارانتی متنوعی از سوی تولیدکنندگان ارائه میشود.با بهترشدن سیاست وارانتی، هزینۀ آن برای تولیدکننده افزایش مییابد؛ بنابراین برای تعیین سیاست وارانتی روشی نیاز است که بر اطلاعات واقعیِ قابلیت اطمینان، شرایط خرابی و تعمیرِ محصول تکیه کند. برای این منظور در این مقاله از روش دادهکاوی استفاده شده است. به این صورت که نمونهای پنجساله از دادههای وارانتی شرکت تولیدی تجهیزات الکترونیکی (که مشتمل بر 3500 خرابی محصولات است) با استفاده از قواعد انجمنی، کاوش و الگوهای با معنی میان آنها استخراج شده است. از میان قوانین و الگوهای کشفشده، برخی توصیف بهتری از ارتباط بین محصولات و شرایط خرابی و تعمیر آنها ارائه میدهند؛ بنابراین با استفاده از دانش بهدستآمده از آنها، سیاست وارانتی 24 محصول مختلفِ شرکت تعیین شده است. نتایج این پژوهش به کاهش هزینههای وارانتی از طریق بهینهکردن تصمیمات سیاستهای وارانتی کمک میکند.
کلید واژگان
دادهکاویدادههای وارانتی
سیاست وارانتی
قوانین انجمنی
وارانتی
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2018-10-231397-08-01
ناشر
دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan
سازمان پدید آورنده
دانشیار گروه مدیریت صنعتی، دانشگاه بینالمللی امام خمینی (ره)، قزوین، ایرانکارشناس ارشد مدیریت صنعتی، دانشگاه بینالمللی امام خمینی (ره)، قزوین، ایران
شاپا
2251-64092423-6950




