بررسی ارتباط یادگیری سازمانی و نوآوری از دیدگاه سیستم دینامیکی در مرکز تحقیقات مهندسی اصفهان
(ندگان)پدیدآور
علوی, سمیهارباب شیرانی, بهروزاسفندیاری, احساننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف تحقیق حاضر، بررسی ارتباط پویا و سیستمی بین یادگیری سازمانی، نوآوری و تاثیر این رابطه بر عملکرد در یک مرکز تحقیق و توسعه است. دو عامل رهبری تحولگرا و مدیریت دانش، به عنوان عوامل مؤثر بر یادگیری سازمانی و نوآوری تشخیص داده شده و سپس روابط علّی معلولی طراحی و شبیهسازی شده است. نتایج اجرای مدل، حاکی از آن است که حمایت رهبری سازمان از یادگیری موجب ارتقای سطح دانش در سازمان و در نتیجه افزایش نوآوری میشود. از سوی دیگر حمایت رهبری از نوآوری موجب بهبود سطح عملکرد سازمان خواهد شد که بازخورد آن در سازمان، موجب افزایش تعهد به اجرای سیاستهایی برای ارتقای یادگیری سازمانی خواهد بود.
کلید واژگان
نوآوریرهبری تحولگرا
سیستمهای دینامیکی
عملکرد
مدیریت دانش
یادگیری سازمانی
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2014-03-211393-01-01
ناشر
دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری مهندسی صنایع، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد شهر مجلسیاستادیار دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه صنعتی اصفهان
استادیار دانشگاه آزاد اسلامی، واحد شهر مجلسی
شاپا
2251-64092423-6950




