نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخالقی نژاد, سید علیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:49:18Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:49:18Z
dc.date.available1399-07-09T01:49:18Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:49:18Z
dc.date.issued2019-07-23en_US
dc.date.issued1398-05-01fa_IR
dc.date.submitted2019-08-07en_US
dc.date.submitted1398-05-16fa_IR
dc.identifier.citationخالقی نژاد, سید علی. (1398). بررسی و تحلیل سیاست‌های دورة‌ پیش‌دبستان در ایران. فصلنامه سیاستگذاری عمومی, 5(2), 25-42. doi: 10.22059/ppolicy.2019.72271fa_IR
dc.identifier.issn2538-5577
dc.identifier.issn2538-5089
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/ppolicy.2019.72271
dc.identifier.urihttps://jppolicy.ut.ac.ir/article_72271.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/206923
dc.description.abstract<em>سیاستگذاری مناسب در حوزه پیش‌دبستان یکی از ابزارهای تحول کودک و حرکت به سوی توسعه پایدار به شمار می‌آید. جستار حاضر با هدف تحلیل و نقد سیاست‌های دوره پیش‌دبستان در ایران انجام شده است. این پژوهش از جنس مطالعات ارزشیابی است که با تکیه بر شاخص‌های دسترسی، استطاعت مالی، پاسخگویی، پایداری، و عدالت اجتماعی از طریق واکاوی اسناد مرتبط به تحلیل وضعیت موجود سیاست‌های دوره پیش‌دبستان پرداخته است. یافته‌های این مطالعه حاکی از این است که میزان دسترسی کودکان ایرانی در دوره پیش‌دبستان در قیاس با بسیاری از کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته پایین‌تر است</em>.<em> سرمایه‌گذاری مالی دولت در بخش پیش‌دبستانی ناچیز است</em>.<em> حمایت از خانواده‌های کم بضاعت دارای نوآموز پیش‌دبستانی در سیاست های مصوب و اجرایی</em> <em>دولت برای دوره پیش‌دبستان مغفول است. فرهنگ پاسخگویی و شفافیت اطلاعات در خصوص دوره پیش‌دبستانی وجود ندارد. بالاخره، وجود نهادهای تصمیم‌گیرنده متعدد و شکاف در کیفیت مراکز پیش‌دبستانی مناطق برخوردار و نابرخوردار رسیدن به عدالت اجتماعی را با موانع سنگینی روبرو کرده است. در مجموع، سیاست‌های دوره پیش‌دبستان در ایران با نوسان در حال اجراست و هنوز تعهد کافی به اهمیت دوره پیش‌دبستانی در میان قانون‌گذاران و سیاستگذاران رسوخ نیافته است.     </em>fa_IR
dc.format.extent266
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تهرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Tehranen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه سیاستگذاری عمومیfa_IR
dc.relation.ispartofPublic Policyen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/ppolicy.2019.72271
dc.subjectسیاست آموزشیfa_IR
dc.subjectدوره پیش‌دبستانیfa_IR
dc.subjectتحلیل سیاستfa_IR
dc.subjectعدالت اجتماعیfa_IR
dc.titleبررسی و تحلیل سیاست‌های دورة‌ پیش‌دبستان در ایرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله اصلیfa_IR
dc.contributor.departmentدکتری مطالعات برنامه درسی، سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورشfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue2
dc.citation.spage25
dc.citation.epage42


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد