تحلیل گفتمانی سیاستگذاری فرهنگی دولت نهم و دهم جمهوری اسلامی ایران در حوزه آموزش عالی
(ندگان)پدیدآور
پور علی, سعیدفیرحی, داوودنوع مدرک
Textمقاله اصلی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر تلاش دارد تا تحلیل گفتمانی از  سیاست گذاری فرهنگی دولت های نهم و دهم جمهوری اسلامی درحوزه آموزش عالی و نسبت سنجی آن با نظم گفتمانی آموزش عالی ارائه کند.برای سامان گرفتن پژوهش از گفتمان و تحلیل گفتمان به مثابه نظریه و روش استفاده شده تا به استناد نتایج ، به این سوال پاسخ دهیم که گفتمان حاکم بر سیاست گذاری فرهنگی دولت نهم و دهم جمهوری اسلامی ایران در حوزه آموزش عالی چه نسبتی با نظم گفتمانی آموزش عالی دارد؟ از جمله مهم ترین نتایج پژوهش حاضر این است که سیاست گذاری فرهنگی در آموزش عالی نباید با نظم گفتمانی دانشگاهی حاکم برمیدان علم ونهاد دانشگاه ناسازگار باشد و با تاکید برناسازه قابلیت دسترسی وقابلیت اعتبار می توان ادعا کرد گفتمان دولت نهم و دهم با محوریت دال اسلامی شدن دانشگاه وتاکید بررویکرد اجرایی ومدیریتی برای تحقق آن علیرغم قابلیت دسترسی؛ نتوانست در دانشگاه از اعتبارلازم برخوردار شود. 
کلید واژگان
سیاست گذاریگفتمان هژمون
سیاست گذاری فرهنگی
آموزش عالی
نهادهای حکومتی
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2016-02-201394-12-01
ناشر
دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهیاستاد علوم سیاسی دانشگاه تهران
شاپا
2538-55772538-5089




