بررسی ویژگیهای روانسنجی و هنجاریابی پرسشنامه فراشناخت حالتی دانشآموزان (SMI)
(ندگان)پدیدآور
اصغری, دردانهشریفی, نسترن
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
چکیده
پژوهش حاضر به بررسی ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه فراشناخت حالتی دانش آموزان مقطع متوسطه شهر بجنورد میپردازد. این پژوهش با این فرضیه که پرسشنامه فراشناخت حالتی به عنوان ابزاری مناسب برای سنجش حالات فراشناختی در دانشآموزان میباشد، صورت گرفته است. جامعه آماری شامل کلیه دانشآموزان دختر و پسر مقطع متوسطه نظری (دوره اول) است که در دبیرستانهای دولتی شهر بجنورد در سال تحصیلی 95-94 مشغول به تحصیل بودهاند. از میان جامعه، تعداد 126 پسر و 227 دختر با روش نمونهگیری خوشهای مرحلهای انتخاب شدهاند. روش تحقیق از نوع همبستگی است. ابزار گردآوری اطلاعات نیز آزمون فراشناخت حالتی دانش آموزان میباشد. نتایج تحقیق نشان میدهد که این پرسشنامه دارای روایی و اعتبار و نرم مناسب میباشد.
کلید واژگان
واژگان کلیدی: ویژگی روانسنجیفراشناخت حالتی
خلاقیت هیجانی
خلاقیت شناختی
شماره نشریه
18تاریخ نشر
2016-11-211395-09-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهنRudehen Islamic Azad University
سازمان پدید آورنده
دانشجوی کارشناسی ارشد رشته روانسنجی * نویسنده مسئول مقالهراهنما و مدرس دانشگاه



