| dc.contributor.author | یوسفی مقدم, محمد صادق | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T01:35:19Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T01:35:19Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-09T01:35:19Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-30T01:35:19Z |  | 
| dc.date.issued | 2012-02-20 | en_US | 
| dc.date.issued | 1390-12-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2016-02-23 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1394-12-04 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | یوسفی مقدم, محمد صادق. (1390). پیامبر ناخوانا و نانویسا. پژوهش های قرآنی, 17(68), 118-135. | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 2251-9815 |  | 
| dc.identifier.uri | http://jqr.isca.ac.ir/article_3484.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/202119 |  | 
| dc.description.abstract | در این مقاله موضوع ناخوانا و نانویسا بودن پیامبر(ص) با نگاهی درون قرآنی مورد بررسى قرار گرفته و سه نظریه عمده مطرح شده است. یکى نظریه مشهور مبنى بر اینکه پیامبر به طور مطلق، خواندن و نوشتن نمىدانسته است. دوم نظریه خاورشناسان که به صورت مطلق، معتقد به خوانا و نویسا بودن پیامبرند. سوم دیدگاه منتخب است که با نقد دو دیدگاه یاد شده، ثابت نموده است پیامبر(ص) قبل از بعثت ناخوانا و نانویسا بوده، ولى پس از بعثت با خواندن و نوشتن آشنا گردیده است. | fa_IR | 
| dc.format.extent | 1842 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، شعبه خراسان رضوی
پژوهشکده اسلام تمدنی | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | پژوهش های قرآنی | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Qru’anic Reserches | en_US | 
| dc.subject | ناخوانا و نانویسا | fa_IR | 
| dc.subject | امّى | fa_IR | 
| dc.subject | امیون | fa_IR | 
| dc.subject | قرآن | fa_IR | 
| dc.subject | کتابت و قرائت | fa_IR | 
| dc.title | پیامبر ناخوانا و نانویسا | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | استادیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 17 |  | 
| dc.citation.issue | 68 |  | 
| dc.citation.spage | 118 |  | 
| dc.citation.epage | 135 |  |