جنسیت و ارزیابی در جلسات دفاع از پایان نامه
(ندگان)پدیدآور
زارعی فرد, رهارضایی, مهدینوع مدرک
Textمقاله علمی
زبان مدرک
فارسیچکیده
یکی از مسائل مطرح در مکالمهکاوی، ارزیابی است. معمولاً خوانندگان یا شنوندگان، از این ارزیابیها آگاهی چندانی ندارند چون که این روند بهصورت مبهمی درون متنها شکل میگیرد. در این مقاله ارزیابی در مکالمات دانشگاهی جلسات دفاع از پایان نامه دانشجویان با تمرکز بر جنسیت آنها مورد بررسی قرار میگیرد. جهت انجام این تحقیق 9 جلسه دفاع مردان و 9 جلسه دفاع زنان از پایان نامه کارشناسی ارشد رشتههای علوم انسانی و اجتماعی با انگاره ارزیابی مارتین و وایت (2005) مورد واکاوی قرار گرفته است. تحلیلهای کیفی و کمی  بیانگر این است که جنسیت به تنهایی نقشی در ارزیابی گفتمان دانشگاهی نداشته بلکه مجموعهای از عوامل مانند بافت و جامعه کنشی و هویت و وجهه بر نوع ارزیابی ها نقش دارد.
کلید واژگان
ارزیابیجنسیت
جلسات دفاع
جامعه کنشی
هویت
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2015-08-231394-06-01
ناشر
دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan
سازمان پدید آورنده
استادیار گروه زبانشناسی دانشگاه جهرمدانشیار دانشگاه سلمان فارسی کازرون
شاپا
2008-62612322-3413




