نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرحیمیان, حمیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:31:03Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:31:03Z
dc.date.available1399-07-09T01:31:03Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:31:03Z
dc.date.issued2016-07-22en_US
dc.date.issued1395-05-01fa_IR
dc.date.submitted2015-09-03en_US
dc.date.submitted1394-06-12fa_IR
dc.identifier.citationرحیمیان, حمید. (1395). کاوشی در اثربخشی مدارس علامه تهران، درچارچوب "پژوهش مدارس اثربخش". پژوهش های رهبری و مدیریت آموزشی, 2(8), 51-69. doi: 10.22054/jrlat.2018.5136.1110fa_IR
dc.identifier.issn2476-5872
dc.identifier.issn2476-6372
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22054/jrlat.2018.5136.1110
dc.identifier.urihttp://jrlat.atu.ac.ir/article_8555.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/200697
dc.description.abstractبه منظور تعیین میزان اثربخشی مدرسه راهنمایی و دبیرستان پسرانه غیر انتفاعی علامه شهر تهران، پژوهشی توصیفی در میان سه گروه دانش آموزان، کادر آموزشی تمام وقت و معلمان این مدرسه، به اجرا گذاشته شد. شاخص های حس ماموریت، رهبری آموزشی، انتظارات سطح بالا، نظارت واندازه گیری پیشرفت تحصیلی، جو سازمانی، فرصت یادگیری و مشارکت والدین و اجتماع بوسیله پرسش‌نامه مدارس اثربخش ازتحقیق دانشگاه گونزاگا اندازه گیری شد. نیز از کادر آموزشی تمام وقت و معلمان پاره وقت در مورد هفت ویژگی مدارس اثربخش، مصاحبه به عمل آمد. جامعه آماری پژوهش عبارت بود از 200 نفردانش آموزان راهنمایی و دبیرستان، معلمان (40 نفر) و کادر آموزشی تمام وقت (12 نفر)، که تمامی ایشان در پژوهش حاضر شرکت نمودند. تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از آزمون Z برای دو گروه مستقل، همراه با آمار توصیفی صورت گرفت. نتایج به دست آمده حاکی از آن بود که با توجه به الگوی مدارس اثربخش، مدرسه علامه یک مدرسه نسبتاً اثربخش است. از دیدگاه کادر آموزشی مدرسه علامه با توجه به مشکلات سیستم متمرکز آموزشی کشور، نسبت به مدارس دولتی و مدارس مشابه اثربخش‌تر می‌باشد.<br /> کلمات کلیدی: مدارس اثر بخش ، مدارس غیرانتفاعی ، رهبری مدرسهfa_IR
dc.format.extent393
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofپژوهش های رهبری و مدیریت آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofResearch on Educational Leadership and Managementen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22054/jrlat.2018.5136.1110
dc.subjectمدارس اثر بخشfa_IR
dc.subjectمدارس غیرانتفاعیfa_IR
dc.subjectرهبری مدرسهfa_IR
dc.titleکاوشی در اثربخشی مدارس علامه تهران، درچارچوب "پژوهش مدارس اثربخش"fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue8
dc.citation.spage51
dc.citation.epage69


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد