| dc.contributor.author | باقریان فر, مصطفی | fa_IR |
| dc.contributor.author | سیادت, سید علی | fa_IR |
| dc.contributor.author | ابراهیمی, احمد | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T01:31:02Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T01:31:02Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T01:31:02Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T01:31:02Z | |
| dc.date.issued | 2016-07-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1395-05-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2017-03-09 | en_US |
| dc.date.submitted | 1395-12-19 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | باقریان فر, مصطفی, سیادت, سید علی, ابراهیمی, احمد. (1395). نقش رهبری مشارکتی و توانمندی های اجتماعی بر مهارت های کار تیمی کارکنان (مطالعه موردی: کارکنان دانشگاه اصفهان). پژوهش های رهبری و مدیریت آموزشی, 2(8), 23-49. doi: 10.22054/jrlat.2018.19927.1280 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2476-5872 | |
| dc.identifier.issn | 2476-6372 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22054/jrlat.2018.19927.1280 | |
| dc.identifier.uri | http://jrlat.atu.ac.ir/article_8554.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/200696 | |
| dc.description.abstract | هدف پژوهش حاضر تبیین نقش رهبری مشارکتی و توانمندیهای اجتماعی بر مهارتهای کار تیمی کارکنان اداری دانشگاه اصفهان است. روش پژوهش، توصیفی – همبستگی و روش تحلیل از نوع مدلیابی معادلات ساختاری است. جامعه آماری پژوهش حاضر را تمامی کارکنان اداری معاونتهای (اداری و مالی، فرهنگی و دانشجویی، پژوهشی، آموزشی) دانشگاه اصفهان در سال 96 - 1395 به تعداد 344 نفر تشکیل میدهند. حجم نمونه با استفاده از فرمول نمونهگیری کوکران و روش نمونهگیری طبقهای نسبی تصادفی، 172 نفر انتخاب شد. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامه رهبری مشارکتی کاتورن (2010) و توانمندیهای اجتماعی و پرسشنامه مهارتهای کار تیمی با پایایی 0/90، 0/87 و 0/89 استفاده شد. نتایج نشان داد رهبری مشارکتی، توانمندیهای اجتماعی، مهارتهای کار تیمی کارکنان بالاتر از حد متوسطاند و رهبری مشارکتی (0/56=r) و توانمندیهای اجتماعی (0/64=r) با مهارتهای کار تیمی رابطه مثبت و معناداری (0/01>p) دارند. بر اساس نتایج رگرسیون گام به گام، از میان مؤلفههای توانمندیهای اجتماعی کارکنان، مهارتهای اجتماعی مناسب و پرخاشگری و رفتارهای تکانشی، 43/5 درصد و از بین مؤلفههای رهبری مشارکتی، مشارکت و پاسخگویی 34/7 درصد از مهارتهای کار تیمی کارکنان را پیشبینی میکنند. مدلیابی معادلات ساختاری نیز نشان داد توانمندیهای اجتماعی و رهبری مشارکتی به ترتیب با ضریب مسیر 0/74و 0/75بر مهارتهای کار تیمی تأثیرگذارند. | fa_IR |
| dc.format.extent | 702 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علامه طباطبایی | fa_IR |
| dc.publisher | Allameh Tabataba’i University | en_US |
| dc.relation.ispartof | پژوهش های رهبری و مدیریت آموزشی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Research on Educational Leadership and Management | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22054/jrlat.2018.19927.1280 | |
| dc.subject | رهبری مشارکتی | fa_IR |
| dc.subject | توانمندی های اجتماعی | fa_IR |
| dc.subject | کار تیمی | fa_IR |
| dc.subject | کارکنان دانشگاه | fa_IR |
| dc.title | نقش رهبری مشارکتی و توانمندی های اجتماعی بر مهارت های کار تیمی کارکنان (مطالعه موردی: کارکنان دانشگاه اصفهان) | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری دانشگاه اصفهان | fa_IR |
| dc.contributor.department | عضور هیئت دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری آموزش عالی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 2 | |
| dc.citation.issue | 8 | |
| dc.citation.spage | 23 | |
| dc.citation.epage | 49 | |