نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorباقریان فر, مصطفیfa_IR
dc.contributor.authorسیادت, سید علیfa_IR
dc.contributor.authorابراهیمی, احمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:31:02Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:31:02Z
dc.date.available1399-07-09T01:31:02Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:31:02Z
dc.date.issued2016-07-22en_US
dc.date.issued1395-05-01fa_IR
dc.date.submitted2017-03-09en_US
dc.date.submitted1395-12-19fa_IR
dc.identifier.citationباقریان فر, مصطفی, سیادت, سید علی, ابراهیمی, احمد. (1395). نقش رهبری مشارکتی و توانمندی های اجتماعی بر مهارت های کار تیمی کارکنان (مطالعه موردی: کارکنان دانشگاه اصفهان). پژوهش های رهبری و مدیریت آموزشی, 2(8), 23-49. doi: 10.22054/jrlat.2018.19927.1280fa_IR
dc.identifier.issn2476-5872
dc.identifier.issn2476-6372
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22054/jrlat.2018.19927.1280
dc.identifier.urihttp://jrlat.atu.ac.ir/article_8554.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/200696
dc.description.abstractهدف پژوهش حاضر تبیین نقش رهبری مشارکتی و توانمندی‌های اجتماعی بر مهارت‌های کار تیمی کارکنان اداری دانشگاه اصفهان است. روش پژوهش، توصیفی – همبستگی و روش تحلیل از نوع مدل‌یابی معادلات ساختاری است. جامعه آماری پژوهش حاضر را تمامی کارکنان اداری معاونت‌های (اداری و مالی، فرهنگی و دانشجویی، پژوهشی، آموزشی) دانشگاه اصفهان در سال 96 - 1395 به تعداد 344 نفر تشکیل می‌دهند. حجم نمونه با استفاده از فرمول نمونه‌گیری کوکران و روش نمونه‌گیری طبقه‌ای نسبی تصادفی، 172 نفر انتخاب شد. برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه رهبری مشارکتی کاتورن (2010) و توانمندی‌های اجتماعی و پرسشنامه مهارت‌های کار تیمی با پایایی 0/90، 0/87 و 0/89 استفاده شد. نتایج نشان داد رهبری مشارکتی، توانمندی‌های اجتماعی، مهارت‌های کار تیمی کارکنان بالاتر از حد متوسط‌اند و رهبری مشارکتی (0/56=r) و توانمندی‌های اجتماعی (0/64=r) با مهارت‌های کار تیمی رابطه مثبت و معناداری (0/01>p) دارند. بر اساس نتایج رگرسیون گام به گام، از میان مؤلفه‌های توانمندی‌های اجتماعی کارکنان، مهارت‌های اجتماعی مناسب و پرخاشگری و رفتارهای تکانشی، 43/5 درصد و از بین مؤلفه‌های رهبری مشارکتی، مشارکت و پاسخگویی 34/7 درصد از مهارت‌های کار تیمی کارکنان را پیش‌بینی می‌کنند. مدل‌یابی معادلات ساختاری نیز نشان داد توانمندی‌های اجتماعی و رهبری مشارکتی به ترتیب با ضریب مسیر 0/74و 0/75بر مهارت‌های کار تیمی تأثیرگذارند.fa_IR
dc.format.extent702
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofپژوهش های رهبری و مدیریت آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofResearch on Educational Leadership and Managementen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22054/jrlat.2018.19927.1280
dc.subjectرهبری مشارکتیfa_IR
dc.subjectتوانمندی های اجتماعیfa_IR
dc.subjectکار تیمیfa_IR
dc.subjectکارکنان دانشگاهfa_IR
dc.titleنقش رهبری مشارکتی و توانمندی های اجتماعی بر مهارت های کار تیمی کارکنان (مطالعه موردی: کارکنان دانشگاه اصفهان)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.contributor.departmentعضور هیئت دانشکده روانشناسی و علوم تربیتیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری آموزش عالیfa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue8
dc.citation.spage23
dc.citation.epage49


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد