مرور دوره 48, شماره 1 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 8 از 8
- 
نظریۀ رشد ایمانی فاولر بهعنوان چارچوبی برای تربیت دینی (دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2015-03-21)روانشناسان مدلهای خوبی را برای درک رشد شناختی، رفتاری و روانشناختی مطرح کردهاند، اما دکتر جیمز فاولر متخصص الهیات، بر این باور بود که مدلی ویژه برای رشد ایمانی تدوین نشده است. وی نظریۀ رشد ایمانی خود را براساس نظریههای ...
 
- 
جستاری در شناخت مآخذ کتاب «پند پیران» (دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2015-03-21)پند پیران از متون عرفانی بهجامانده از قرن پنجم هجری است که نویسندۀ آن ناشناخته است. این کتاب مجموعهای از حکایات را با موضوعات مختلف در خود جای داده است. یکی از مهمترین موضوعاتی که در حکایات این کتاب جلوهگری ...
 
- 
دیالکتیک جمال و جلال در اندیشة عینالقضات همدانی (دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2015-03-21)عینالقضات همدانی با استفاده از جمال، جلال و دیالکتیک آن دو، یک نظام منسجم فکری را پیریزی کرده که بدون درک صحیح آن نظام، دسترسی به اندیشههای وی ناممکن است. این حکیم مغانی بهقدری به این دوگانه و دوگانیهای دیگر توجه ...
 
- 
چشمزخم در میانۀ دین و جادو؛ مطالعۀ موردی سنتهای وابسته به چشمزخم در روستای پیربالا، آذربایجان شرقی (دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2015-03-21)چکیده: هدف از انجام این پژوهش بررسی باورها و آداب و رسوم مرتبط با چشمزخم در چارچوب مردمشناسی دین و آیین است. در مردمشناسی دین همواره میان مناسک دینی و جادویی تفاوتهایی ترسیم شده است. در این پژوهش ابتدا به ارائۀ ...
 
- 
بررسی مواجهۀ بین کلیساهای پروتستان آلمان و رژیم نازی (دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2015-03-21)ظهور حزب نازی، بهقدرت رسیدن و جنگافروزی آنها، تنگنایی دشوار برای مردم اروپا و آلمان بهوجود آورد. کلیساهای آلمان در این دوره با آزمونی دشوار روبهرو شدند. کارنامۀ کلیساهای پروتستان آلمان در این دوره جالب توجه است. ...
 
- 
مناسبات شیعه و معتزله در قرن چهارم هجری (دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2015-03-21)از نیمۀ دوم قرن اول هجری به بعد، فرق و مذاهب مختلف کلامی شروع به رشد کردند. یکی از این جریانهای فکری معتزله بود که تا اواسط قرن سوم هجری روابط چندان مطلوبی با شیعه نداشت؛ بنابراین تا این برهه از زمان بسیاری از رهبران دو ...
 



