مرور دوره 5, 2 (10 پاییز وزمستان 1390) بر اساس عنوان

  • اخلاق ایجابی عرفانی به روایت ترزا آویلایی و جلال الدین مولوی 

    قنبری, بخشعلی (دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات, 2011-09-23)
    اخلاق ایجابی مجموعة فضایل و ملکات جاری در تمام جوامع بشری، و ضامن قوام و دوام حیاتجامعة انسانی است. از آن جهت که در عرفان دستیابی به بطون نهایی این فضایل مورد توجه است،این گونه فضیلت ها عرفانی هم تلقی می شوند ...

  • تحولات دینی در اروپای سده شانزدهم و مشابه آنها در اسلام معاصر 

    حدادی, بهروز (دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات, 2011-09-23)
    تحولات دینی در جوامع مختلف به دلیل اشتراک در پار های مبانی و اصول، شباه تها وهمسانی های متعددی دارد، گر چه نمیتوان آنها را در همة وجوه با یکدیگر مشابه دانست . در اینمقاله، تحولات دینی در اروپای قرن شانزدهم با ...

  • جان میلتون و اخلاق زناشویی مسیحی 

    میرانی, ارسطو (دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات, 2011-09-23)
    مسیحیت کاتولیک به پیروی از عهد جدید نگاهی دوگانه به رابطة زناشویی دارد . از یک سوی،پیوند زناشویی را به عنوان نمادی برای پیوند مسیح و کلیسا، گسستناپذیر و از آیین های مقدسکلیسا میداند و از سوی دیگر اساس این پیوند ...

  • خاستگاه و ظهور عرفان مسیحی 

    بادامی, علی (دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات, 2011-09-23)
    عرفان در حیات دینی مسیحی از آغاز پیدایش مسیحیت شکل گرفت و در طی تکّون و تطور خوداز دو منبع درونی و بیرونی اثر پذیرفت. این پژوهش درصدد برشمردن عناصر شکل دهندة عرفانمسیحی در سده های اولیه است که در دو بخش بررسی ...

  • مفهوم ایمان از دیدگاه محمد غزالی و مارتین لوتر 

    شکوری نژاد, احسان؛ علمی, قربان (دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات, 2011-09-23)
    در الهیات اسلامی و مسیحی ایمان به معنی تصدیق قلبی است، تصدیقی که نور امید به سعادت اینجهانی و جاودانگی را به مثابة هدیه و لطف الهی بر قلب آدمی پرتوافشانی می نماید. در نتیجه انسانمؤمن خودیِ خود را فراموش می کند ...

  • نگرش توصیفی به اسماء الاهی در کتاب مقدس عبری 

    فیروزی, جواد؛ زارع بنادکوکی, طاهره (دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات, 2011-09-23)
    بحث دربارۀ اهمیت نام ها، به ویژه نام های خداوند بحث پیچیده ای است. در دوره های باستان نام یکشخص یا خدا با شخصیت و هویت وی برابر بود و آگاهی از نام خدا یا شخص کارکردی جادوییداشت. مسئلۀ نام در عهد عتیق نمود ویژه ...