مرور دوره 5, 2 (10 پاییز وزمستان 1390) بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 6 از 6
-
اخلاق ایجابی عرفانی به روایت ترزا آویلایی و جلال الدین مولوی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات, 2011-09-23)اخلاق ایجابی مجموعة فضایل و ملکات جاری در تمام جوامع بشری، و ضامن قوام و دوام حیاتجامعة انسانی است. از آن جهت که در عرفان دستیابی به بطون نهایی این فضایل مورد توجه است،این گونه فضیلت ها عرفانی هم تلقی می شوند ...
-
تحولات دینی در اروپای سده شانزدهم و مشابه آنها در اسلام معاصر
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات, 2011-09-23)تحولات دینی در جوامع مختلف به دلیل اشتراک در پار های مبانی و اصول، شباه تها وهمسانی های متعددی دارد، گر چه نمیتوان آنها را در همة وجوه با یکدیگر مشابه دانست . در اینمقاله، تحولات دینی در اروپای قرن شانزدهم با ...
-
جان میلتون و اخلاق زناشویی مسیحی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات, 2011-09-23)مسیحیت کاتولیک به پیروی از عهد جدید نگاهی دوگانه به رابطة زناشویی دارد . از یک سوی،پیوند زناشویی را به عنوان نمادی برای پیوند مسیح و کلیسا، گسستناپذیر و از آیین های مقدسکلیسا میداند و از سوی دیگر اساس این پیوند ...
-
خاستگاه و ظهور عرفان مسیحی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات, 2011-09-23)عرفان در حیات دینی مسیحی از آغاز پیدایش مسیحیت شکل گرفت و در طی تکّون و تطور خوداز دو منبع درونی و بیرونی اثر پذیرفت. این پژوهش درصدد برشمردن عناصر شکل دهندة عرفانمسیحی در سده های اولیه است که در دو بخش بررسی ...
-
مفهوم ایمان از دیدگاه محمد غزالی و مارتین لوتر
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات, 2011-09-23)در الهیات اسلامی و مسیحی ایمان به معنی تصدیق قلبی است، تصدیقی که نور امید به سعادت اینجهانی و جاودانگی را به مثابة هدیه و لطف الهی بر قلب آدمی پرتوافشانی می نماید. در نتیجه انسانمؤمن خودیِ خود را فراموش می کند ...
-
نگرش توصیفی به اسماء الاهی در کتاب مقدس عبری
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات, 2011-09-23)بحث دربارۀ اهمیت نام ها، به ویژه نام های خداوند بحث پیچیده ای است. در دوره های باستان نام یکشخص یا خدا با شخصیت و هویت وی برابر بود و آگاهی از نام خدا یا شخص کارکردی جادوییداشت. مسئلۀ نام در عهد عتیق نمود ویژه ...



