نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفلاحی, اسداللهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:25:20Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:25:20Z
dc.date.available1399-07-09T01:25:20Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:25:20Z
dc.date.issued2010-07-23en_US
dc.date.issued1389-05-01fa_IR
dc.date.submitted2013-03-18en_US
dc.date.submitted1391-12-28fa_IR
dc.identifier.citationفلاحی, اسدالله. (1389). قضیه ی ذهنیه. فصلنامه اندیشه دینی دانشگاه شیراز, 10(35), 21-52. doi: 10.22099/jrt.2013.1221fa_IR
dc.identifier.issn2251-6123
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22099/jrt.2013.1221
dc.identifier.urihttp://jrt.shirazu.ac.ir/article_1221.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/198749
dc.description.abstract«قضیه‌ی ذهنیه» یکی از اصطلاحاتی است که در منطق اسلامی معرفی شده و در فلسفه‌ی اسلامی به کار رفته است. در این مقاله، با پی‌گیری تحولات تاریخی این اصطلاح، نشان داده‌ایم که قضیه‌ی ذهنیه معانی بسیاری را در دوران‌های مختلف به خود گرفته و با قضیه‌های گوناگونی در منطق و فلسفه گره خورده است. این تنوع و دگرگونی در معانی سبب شده است که قضیه‌ی ذهنیه با ابهامات بسیاری چه در منطق قدیم و چه در فلسفه‌ی اسلامی رو‌به‌رو گردد. در این مقاله، سعی شده است افزون بر تفکیک این معانی، صورت‌بندی دقیقی از معانی قضیه‌ی ذهنیه در منطق جدید ارائه شود تا به کمک آن، امکان ارزیابی این اصطلاح فراهم گردد. در این صورت، بهتر می‌توان صحت و سقم دعاوی نسبت به این قضیه و درستی یا نادرستی کاربرد آن در مسایل منطقی -  فلسفی را آزمود.fa_IR
dc.format.extent327
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه شیرازfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه اندیشه دینی دانشگاه شیرازfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22099/jrt.2013.1221
dc.subject1. قضیه ی ذهنیه 2. قضیه ی حقیقیه و خارجیه 3. منطق جدیدfa_IR
dc.titleقضیه ی ذهنیهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه زنجانfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue35
dc.citation.spage21
dc.citation.epage52


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد