تأثیر صلاحیتهای مربیگری مدیران بر مدیریت مشارکتی مدارس
(ندگان)پدیدآور
نادری بِنی, ناهیدمرادیانی, لیلاباقری, قدرت اللهابراهیمی, صلاح الدیننوع مدرک
Textعلمی-پژوهشی (کمی)
زبان مدرک
فارسیچکیده
روش اجرای این پژوهش توصیفی (غیرآزمایشی) و طرح پژوهش همبستگی از نوع تحلیل معادلات ساختاری است. جامعه آماری پژوهش کلیه معلمان مدارس شهرستان نهاوند (650 نفر) بودند که با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی 242 نفر از آنان بهعنوان نمونه انتخاب شدند و به پرسشنامههای مدیریت مشارکتی و صلاحیتهای مربیگری پاسخ دادند. روایی پرسشنامه با استفاده ازنظر متخصصان و تحلیل عاملی تأییدی و همچنین پایایی آن با استفاده از روش آلفای کرانباخ تائید شد. تجزیهوتحلیل: جهت تحلیل دادهها از روشهای تحلیل توصیفی، تحلیل همبستگی با نرمافزار SPSS و تحلیل معادلات ساختاری با استفاده از نرمافزار PLSاستفادهشده است نتایج نشان داد که تأثیر صلاحیتهای مربیگری بر مدیریت مشارکتی مثبت و معنادار است. تأثیر صلاحیت عمومی، صلاحت سازمانی، صلاحیت اجرایی و صلاحیت مهارتی بر مدیریت مشارکتی مثبت و معنادار است. برای الگوی آزمون شده فرضیههای فرعی، شاخص برازش مطلق GOF، 63/0 به دست آمد که مقدار بهدستآمده برای این شاخص برازش نشانگر برازش مناسب الگوی آزمون شده است.
کلید واژگان
کلید واژه ها: مشارکتمدیریت مشارکتی
مربیگری
صلاحیت های مربیگری
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2020-03-201399-01-01
ناشر
دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan
سازمان پدید آورنده
استادیار گروه مدیریت آموزشی، پردیس فارابی دانشگاه تهران، قم، ایرانمدیریت آموزشی، دانشکده مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی، دانشگاه تهران، قم، ایران.
گروه تربیت بدنی، دانشکده مدیریت و حسابداری پردیس فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران
مدیریت آموزشی، دانشکده مدیریت، پردیس فارابی، قم، ایران
شاپا
2538-47242538-4732




