نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکیانی سلمی, صدیقهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:21:54Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:21:54Z
dc.date.available1399-07-09T01:21:54Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:21:54Z
dc.date.issued2020-02-20en_US
dc.date.issued1398-12-01fa_IR
dc.date.submitted2018-12-02en_US
dc.date.submitted1397-09-11fa_IR
dc.identifier.citationکیانی سلمی, صدیقه. (1398). تبیین عملکرد بازارهای سنتی ایرانی در جذب گردشگر و عوامل اثرگذار بر آن (مطالعه موردی: بازار کاشان). معماری و شهرسازی پایدار, 7(2), 101-118. doi: 10.22061/jsaud.2020.4457.1328fa_IR
dc.identifier.issn2588-6274
dc.identifier.issn2588-6037
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22061/jsaud.2020.4457.1328
dc.identifier.urihttp://jsaud.sru.ac.ir/article_1254.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/197595
dc.description.abstractبازار سنتی ایرانی یکی از عناصر اصلی شهری است که در کنار عناصری همچون مسجد، مدرسه، حمام و کاروانسراها سیب شکل گیری ساختار شهر می­شود. در این جستار نقش و عملکرد بازار سنتی کاشان در شکل­گیری یک جاذبه گردشگری شناسایی و عوامل اثرگذار بر جذب گردشگر اولویت بندی گردیده است. روش تحقیق توصیفی تحلیلی و ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته ای با ضریب پایایی 0.88 بوده است. حجم نمونه با استفاده از نرم­افزار سمپل پاور 216 نفر محاسبه گردیده است. تحلیل­های توصیفی و استنباطی با بهره­گیری از نرم­افزار SPSS و آزمون­های تی تک نمونه­ای و تحلیل عاملی صورت گرفته است. مدل­سازی عوامل اثرگذار بر بهبود عملکرد بازار تاریخی کاشان در جذب گردشگر با استفاده از نرم­افزار AMOS صورت پذیرفته است. نتایج حاصل از آزمون تی نشان می­دهد از 25 شاخص مورد بررسی شاخص­های انسجام فیزیکی و پیوستگی اجزای بازار، وجود پارکینگ­های متعدد و وجود بازار به منزله یک محور ویژه تجاری و ستون فقرات بافت مرکزی در وضعیت نیمه مؤثر بوده­اند. نتایج حاصل از مدل­سازی معادلات ساختاری بیانگر آن است عامل ویژگی­های کالبدی با بار عاملی 0.97 بیشترین مقدار اثر را بر جذب و رونق گردشگری داشته است.fa_IR
dc.format.extent1552
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییfa_IR
dc.publisherShahid Rajaee Universityen_US
dc.relation.ispartofمعماری و شهرسازی پایدارfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Sustainable Architecture and Urban Designen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22061/jsaud.2020.4457.1328
dc.subjectبافت تاریخیfa_IR
dc.subjectبازارfa_IR
dc.subjectگردشگری فرهنگیfa_IR
dc.subjectمدلسازی معادلات ساختاریfa_IR
dc.subjectکاشانfa_IR
dc.titleتبیین عملکرد بازارهای سنتی ایرانی در جذب گردشگر و عوامل اثرگذار بر آن (مطالعه موردی: بازار کاشان)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار جغرافیا و اکوتوریسم، دانشکده منابع طبیعی و علوم زمین، دانشگاه کاشان، کاشان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue2
dc.citation.spage101
dc.citation.epage118


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد