• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • هنر اسلامی
    • دوره 15, شماره 33
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • هنر اسلامی
    • دوره 15, شماره 33
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    نقش آموزش در توسعه کارآفرینی صنایع دستی ایران

    (ندگان)پدیدآور
    دهدهجانی, جواد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    665.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    این پژوهش در پی شناسایی و بررسی شیوه‌های آموزش و توسعه کارآفرینی در صنایع‌ دستی است. روش این پژوهش بر اساس ماهیت توصیفی-پیمایشی است و در زمرة پژوهش‌های کاربردی قرار می‌گیرد. در تجزیه ‌و تحلیل داده‌ها، از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش 250 نفر از کارشناسان سازمانمیراثفرهنگی، صنایع‌دستیوگردشگری هستند که از طریق توزیع پرسشنامه، داده‌های اولیه جمع‌آوری گردید و در نرم‌افزار SPSS مورد تجزیه ‌و تحلیل قرار گرفت. به ‌منظور آزمون فرضیات، از آزمونt  تک‌نمونه و جهت مشخص کردن نرمال یا غیر نرمال بودن مؤلفه‌های پژوهش، از آزمون کولموگروف–اسمیرنوف استفاده شد. در پایان نیز به‌منظور اولویت‌بندی مؤلفه‌های پژوهش، از آزمون فریدمن استفاده گردید. یافته‌های تحقیق نشان داد که بین شیوه‌های مختلف آموزش و توسعه کارآفرینی در صنایع‌ دستی، ارتباط معناداری وجود دارد. همچنین، آموزش از طریق تمرکز بر سرمایه‌گذاری در آموزش صنایع‌ دستی در مراکز رشد، پارک‌های صنعتی و فنّاوری از نظر اهمیت با میانگین رتبه ۳۵/۳ در اولویت اول قرار گرفت و آموزش از طریق تربیت‌ مربی کارآفرینی به ‌منظور آموزش شیوه‌های نوین با میانگین رتبه ۴۷/۲ و آموزش از طریق تبیین رشته‌های هنری مرتبط با کارآفرینی صنایع دستی در مقاطع مختلف تحصیلی با میانگین رتبه ۲۵/۲ در اولویت‌های بعدی قرار گرفتند و آموزش از طریق ایجاد کارگاه‌های آموزشی مبانی کارآفرینی حوزه صنایع دستی و گردشگری زیر نظر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز با میانگین رتبه ۹۳/۱ از درجه اهمیت پایین‌تری برخوردار بود. بنابراین، نتایج حاکی از اهمیت تکیه بر شیوه‌های نوین آموزش کارآفرینی از طریق مراکز رشد، پارک‌های صنعتی و فنّاوری به‌منظور توسعه کارآفرینی در صنایع دستی بود.
    کلید واژگان
    کارآفرین
    کارآفرینی
    شیوه‌های آموزش کارآفرینی
    صنایع‌ دستی
    نرم‌افزار SPSS

    شماره نشریه
    33
    تاریخ نشر
    2019-03-21
    1398-01-01
    ناشر
    موسسه مطالعات هنراسلامی
    The Institute of Islamic Art Studies
    سازمان پدید آورنده
    مربی و عضو هیئت علمی دانشکده هنرومعماری، دانشگاه کردستان، ایران

    شاپا
    1735-708X
    2676-7759
    URI
    https://dx.doi.org/10.22034/ias.2019.91560
    http://www.sysislamicartjournal.ir/article_91560.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/19741

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب