• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علمی-پژوهشی رایانش نرم و فناوری اطلاعات
    • دوره 9, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علمی-پژوهشی رایانش نرم و فناوری اطلاعات
    • دوره 9, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    یک معماری هوشمند مبتنی بر رایانش ابری جهت ارزیابی سیستم‏های آموزش الکترونیک

    (ندگان)پدیدآور
    لشکری پور, زینببلوچ‌زهی, نیک‌محمد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    633.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی فارسی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پیشرفت روزافزون فناوری، سیستم‌های مختلف از جمله سیستم آموزشی را بر آن داشته است که خود را با شرایط جدید وفق داده و از فناوری در جهت پیشبرد مقاصد خود استفاده نمایند. از این رو، آموزش الکترونیک یا همان آموزش مبتنی بر وب در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است. در کنار مزایای بسیار این نوع آموزش، محدودیت‌هایی وجود دارد از جمله نبود زیرساخت مناسب جهت توسعه، بهره‌وری نامناسب منابع و هزینه مدیریت منابع سخت‌افزاری و نرم‌افزاری. مقاله حاضر با هدف پرداختن به چالش‌های فوق از طریق بهره‌مندی از مزایای رایانش ابری، ارائه شده است. برای این منظور، پس از معرفی فناوری رایانش ابری، به مزایای آن در سیستم آموزش الکترونیک و کارهای صورت گرفته خواهیم پرداخت. سپس، معماری هوشمند پیشنهادی برای یک سیستم آموزش الکترونیک مبتنی بر رایانش ابری ارائه می‌شود که قابلیت به‏کارگیری برای دروس مختلف در هر نوع سیستم آموزشی را داراست. از نقاط قوت معماری فوق می‌توان به داشتن یک سطح کاربردی جامع و نیز مکانیزم ارزیابی هوشمند و بسیار منعطف‏ اشاره نمود که نتیجه آن افزایش رضایت‌مندی و بهبود عملکرد کاربران است. از دیگر مزایای آن، نگرش دقیق به نقش کاربران سیستم و بخش‌های قابل دسترس توسط آن‌ها و متناسب با آن در نظر گرفتن بخش‌های لازم در سطح مدیریت ابر می‌باشد. پس از بررسی شیوه‌های مختلف پیاده‌سازی معماری پیشنهادی، به ارزیابی آن نسبت به سیستم آموزش الکترونیک مرسوم و همچنین معماری‌های مختلف مبتنی بر ابر پرداخته شده است. در نهایت نیز ضمن نشان دادن برتری آن، مراحل پیشنهادی جهت انتقال به معماری پیشنهادی در محیط‌های آموزشی و همچنین محدودیت‏های آن، ارائه گردید.
    کلید واژگان
    آموزش الکترونیک
    رایانش ابری
    فناوری
    سیستم
    خدمت
    ارائه‏دهنده خدمت
    داده

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2020-07-22
    1399-05-01
    ناشر
    دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل
    Babol Noshirvani University of Technology
    سازمان پدید آورنده
    مهندسی کامپیوتر، دانشکده فنی مهندسی، دانشگاه ولایت، ایرانشهر، ایران
    گروه مهندسی فناوری اطلاعات، دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر، دانشگاه سیستان و بلوچستان، زاهدان ، ایران

    شاپا
    2383-1006
    2588-4913
    URI
    http://jscit.nit.ac.ir/article_104293.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/195631

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب