نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمنتظری, محمدfa_IR
dc.contributor.authorپسندی پور, نداfa_IR
dc.contributor.authorعلیرضایی, اسدالهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:15:05Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:15:05Z
dc.date.available1399-07-09T01:15:05Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:15:05Z
dc.date.issued2016-12-21en_US
dc.date.issued1395-10-01fa_IR
dc.date.submitted2016-12-16en_US
dc.date.submitted1395-09-26fa_IR
dc.identifier.citationمنتظری, محمد, پسندی پور, ندا, علیرضایی, اسداله. (1395). تأثیر سرمایة اجتماعی بر کارآفرینی سازمانی (مورد مطالعه: کسب‌وکارهای کوچک و متوسط منطقة ویژة اقتصادی سیرجان). مجله علمی "مدیریت سرمایه اجتماعی", 3(4), 583-605. doi: 10.22059/jscm.2016.62097fa_IR
dc.identifier.issn2423-6071
dc.identifier.issn2423-608X
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jscm.2016.62097
dc.identifier.urihttps://jscm.ut.ac.ir/article_62097.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/195216
dc.description.abstractکارآفرینی فرایندی اجتماعی- اقتصادی و تحت تأثیر وجود پیوندها و ارتباطات اجتماعی است. تحقیقات متعددی افزایش فعالیت‌های کارآفرینانه را به سرمایة اجتماعی پیوند داده‌اند. بر همین اساس، تحقیق حاضر با هدف بررسی تأثیر سرمایة اجتماعی بر کارآفرینی سازمانی در کسب‌وکارهای کوچک و متوسط انجام گرفته است. این تحقیق براساس هدف، کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی از نوع همبستگی است. جامعة آماری تحقیق شامل همة کارکنان شرکت‌های کوچک و متوسط منطقة ویژة اقتصادی سیرجان در سال 1395 به تعداد 721 نفر بوده است. از این تعداد 251 نفر به شیوة طبقه‌ای تصادفی انتخاب شدند. برای گردآوری اطلاعات دو پرسشنامة سرمایة اجتماعی ناهاپیت و گوشال (1988) و کارآفرینی سازمانی هیل (2003) به‌کار گرفته شد. روایی محتوایی پرسشنامه‌ها براساس نظر خبرگان، و روایی سازۀ آن با روش تحلیل عاملی تأییدی بررسی شد. پایایی آن‌ها نیز با محاسبة ضریب آلفای کرونباخ تأیید شد. داده‌های جمع‌آوری‌شده با روش مدل‌سازی معادلات ساختاری با نرم‌افزار لیزرل تجزیه‌وتحلیل شد. نتایج نشان داد سرمایة اجتماعی تأثیر مثبت و معناداری بر کارآفرینی سازمانی در کسب‌وکار‌های مورد مطالعه می‌گذارد. همچنین، ابعاد سرمایة ساختاری، رابطه‌ای و شناختی به‌ترتیب، اثر بیشتری بر کارآفرینی سازمانی می‌گذارند.   <strong> </strong>fa_IR
dc.format.extent720
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپردیس فارابی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.publisherCollege of Farabi, University of Tehranen_US
dc.relation.ispartofمجله علمی "مدیریت سرمایه اجتماعی"fa_IR
dc.relation.ispartofSocial Capital Managementen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jscm.2016.62097
dc.subjectسرمایة اجتماعیfa_IR
dc.subjectسرمایة ارتباطیfa_IR
dc.subjectسرمایة ساختاریfa_IR
dc.subjectسرمایة شناختیfa_IR
dc.subjectکارآفرینی سازمانیfa_IR
dc.subjectسرمایه اجتماعی و سرمایه فکریfa_IR
dc.titleتأثیر سرمایة اجتماعی بر کارآفرینی سازمانی (مورد مطالعه: کسب‌وکارهای کوچک و متوسط منطقة ویژة اقتصادی سیرجان)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مدیریت، دانشگاه پیام نور، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس‌ ارشد مدیریت دولتی، دانشگاه ولی عصر (عج)، رفسنجان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت اجرایی، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، واحد سیرجان، دانشگاه آزاد اسلامی، سیرجان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue4
dc.citation.spage583
dc.citation.epage605


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد