نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفرخی پور, علیfa_IR
dc.contributor.authorبرومند, مسعودfa_IR
dc.contributor.authorکرمانی, محمدجعفرfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:13:46Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:13:46Z
dc.date.available1399-07-09T01:13:46Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:13:46Z
dc.date.issued2016-06-21en_US
dc.date.issued1395-04-01fa_IR
dc.date.submitted2016-03-13en_US
dc.date.submitted1394-12-23fa_IR
dc.identifier.citationفرخی پور, علی, برومند, مسعود, کرمانی, محمدجعفر. (1395). بررسی تأثیر زبری در افت کارایی یک مرحله کامل توربین گاز. مکانیک سازه ها و شاره ها, 6(2), 197-212. doi: 10.22044/jsfm.2016.771fa_IR
dc.identifier.issn2251-9475
dc.identifier.issn2251-9483
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22044/jsfm.2016.771
dc.identifier.urihttp://jsfm.shahroodut.ac.ir/article_771.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/194779
dc.description.abstractتوربین های گازی از اهمیت بالایی در صنعت برخوردار هستند و کاربردهای فراوانی دارند. تاکنون به رغم تعدادی از تحقیقات تجربی گزارش شده، تعداد کمی مطالعه عددی پیرامون تأثیر زبری بر عملکرد توربین ارائه شده است. این مقاله یک تحقیق عددی پیرامون کاهش عملکرد و میزان افت در یک مرحله از توربین جریان محوری ناشی از زبر شدن پره هاست. محاسبات عددی با استفاده از کدنویسی در نرم افزار C++ انجام شده است و از روش عددی رو برای حل معادلات حاکم در مختصات عمومی استفاده شده است. برای شبیه سازی جریان مغشوش از مدل بالدوین–لومکس و جهت شبیه سازی زبری از مدل سبسی–چانگ استفاده شده است. برای پی بردن به اثرات زبری در یک مرحله توربین، چندین ارتفاع زبری معادل با ذرات شن و ماسه در رژیم زبری گذرا و کاملاً زبر روی پره های استاتور و روتور با ترکیب های مختلف شبیه سازی شده است. نتایج نشان می دهد که راندمان مرحله با افزایش ارتفاع زبری کاهش می یابد. همچنین افزایش بیشتر زبری سطح در استاتور و روتور باعث افزایش زاویه انحراف جریان و در نتیجه کاهش ضریب کار خواهد شد. در ضمن با اعمال زبری، ضریب افت هم در پره های استاتور و هم در پره های روتور افزایش می یابد، مخصوصاً روی سطوح مکش این افت مشهودتر است.fa_IR
dc.format.extent1129
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی شاهرودfa_IR
dc.publisherShahrood University of Technologyen_US
dc.relation.ispartofمکانیک سازه ها و شاره هاfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Solid and Fluid Mechanicsen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22044/jsfm.2016.771
dc.subjectتوربین گازیfa_IR
dc.subjectاستاتورfa_IR
dc.subjectروتورfa_IR
dc.subjectزبری سطحfa_IR
dc.subjectروش عددی روfa_IR
dc.subjectدینامیک سیالات محاسباتیfa_IR
dc.titleبررسی تأثیر زبری در افت کارایی یک مرحله کامل توربین گازfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله مستقلfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری، مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی امیرکبیرfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی امیرکبیرfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی امیرکبیرfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue2
dc.citation.spage197
dc.citation.epage212


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد