نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorهادیان جزی, شهرامfa_IR
dc.contributor.authorقدمیاری, احسانfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:13:21Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:13:21Z
dc.date.available1399-07-09T01:13:21Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:13:21Z
dc.date.issued2014-12-22en_US
dc.date.issued1393-10-01fa_IR
dc.date.submitted2014-07-05en_US
dc.date.submitted1393-04-14fa_IR
dc.identifier.citationهادیان جزی, شهرام, قدمیاری, احسان. (1393). کاربرد تبدیل زمان-کوتاه فوریه در تحلیل ارتعاشی پروانۀ اصلی بالگرد. مکانیک سازه ها و شاره ها, 4(4), 101-112. doi: 10.22044/jsfm.2015.396fa_IR
dc.identifier.issn2251-9475
dc.identifier.issn2251-9483
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22044/jsfm.2015.396
dc.identifier.urihttp://jsfm.shahroodut.ac.ir/article_396.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/194642
dc.description.abstractدر این تحقیق سعی بر آن است تا با پردازش داده‌های حاصل از اندازه‌گیری گشتاورهای خمشی و پیچشی پرۀ پروانۀ بالگرد در حین افزایش سرعت دورانی پروانه، نمودار نحوۀ تغییر فرکانس‌های طبیعی پروانه بر حسب سرعت دورانی آن به‌دست آید. این گشتاورها به کمک مجموعه‌هایی متشکل از چند کرنش‌سنج اندازه‌گیری شده‌اند. با توجه به ماهیت ناپایای سیگنال‌های حاصل از اندازه‌گیری، تبدیل زمان‌کوتاه فوریه به عنوان روشی مناسب جهت پردازش و تحلیل زمان- فرکانسی این سیگنال‌ها انتخاب شده است. سیگنال‌های گشتاور تحت تحلیل زمان- فرکانسی قرار گرفته و نحوۀ تغییر محتوای فرکانسی آنها با زمان به‌دست می‌آید. آنگاه به کمک سیگنال اندازه‌گیری شده برای سرعت دورانی پروانه، نمودار نحوۀ تغییر محتوای فرکانسی سیگنال‌های گشتاور با سرعت دورانی حاصل می‌شود. با تشخیص بیشینه‌های نسبی این نمودار می‌توان فرکانس‌های تشدید را که در واقع فرکانس‌های طبیعی پروانه هستند به‌دست آورد. <br />برای پروانه مورد تست، فرکانس‌های طبیعی با استفاده از روش محاسباتی هولتزر- میکل‌استاد نیز به‌دست آمده و از نتایج آن جهت تشخیص انتساب بعضی از فرکانس‌های طبیعی به مود‌های مربوطه استفاده شده است.fa_IR
dc.format.extent2257
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی شاهرودfa_IR
dc.publisherShahrood University of Technologyen_US
dc.relation.ispartofمکانیک سازه ها و شاره هاfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Solid and Fluid Mechanicsen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22044/jsfm.2015.396
dc.subjectتحلیل ارتعاشیfa_IR
dc.subjectپروانۀ بالگردfa_IR
dc.subjectتبدیل زمان‌کوتاه فوریهfa_IR
dc.subjectگشتاورهای سازه‌ایfa_IR
dc.subjectنمودار کمپلfa_IR
dc.subjectارتعاشاتfa_IR
dc.titleکاربرد تبدیل زمان-کوتاه فوریه در تحلیل ارتعاشی پروانۀ اصلی بالگردfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله مستقلfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه مهندسی مکانیک، دانشکدۀ فنی و مهندسی، دانشگاه اصفهان، اصفهانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد دینامیک سازه، شرکت هواپیماسازی ایران (هسا)، اصفهانfa_IR
dc.citation.volume4
dc.citation.issue4
dc.citation.spage101
dc.citation.epage112


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد