• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مکانیک سازه ها و شاره ها
    • دوره 4, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مکانیک سازه ها و شاره ها
    • دوره 4, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    کاربرد تبدیل زمان-کوتاه فوریه در تحلیل ارتعاشی پروانۀ اصلی بالگرد

    (ندگان)پدیدآور
    هادیان جزی, شهرامقدمیاری, احسان
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    2.204 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله مستقل
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در این تحقیق سعی بر آن است تا با پردازش داده‌های حاصل از اندازه‌گیری گشتاورهای خمشی و پیچشی پرۀ پروانۀ بالگرد در حین افزایش سرعت دورانی پروانه، نمودار نحوۀ تغییر فرکانس‌های طبیعی پروانه بر حسب سرعت دورانی آن به‌دست آید. این گشتاورها به کمک مجموعه‌هایی متشکل از چند کرنش‌سنج اندازه‌گیری شده‌اند. با توجه به ماهیت ناپایای سیگنال‌های حاصل از اندازه‌گیری، تبدیل زمان‌کوتاه فوریه به عنوان روشی مناسب جهت پردازش و تحلیل زمان- فرکانسی این سیگنال‌ها انتخاب شده است. سیگنال‌های گشتاور تحت تحلیل زمان- فرکانسی قرار گرفته و نحوۀ تغییر محتوای فرکانسی آنها با زمان به‌دست می‌آید. آنگاه به کمک سیگنال اندازه‌گیری شده برای سرعت دورانی پروانه، نمودار نحوۀ تغییر محتوای فرکانسی سیگنال‌های گشتاور با سرعت دورانی حاصل می‌شود. با تشخیص بیشینه‌های نسبی این نمودار می‌توان فرکانس‌های تشدید را که در واقع فرکانس‌های طبیعی پروانه هستند به‌دست آورد. برای پروانه مورد تست، فرکانس‌های طبیعی با استفاده از روش محاسباتی هولتزر- میکل‌استاد نیز به‌دست آمده و از نتایج آن جهت تشخیص انتساب بعضی از فرکانس‌های طبیعی به مود‌های مربوطه استفاده شده است.
    کلید واژگان
    تحلیل ارتعاشی
    پروانۀ بالگرد
    تبدیل زمان‌کوتاه فوریه
    گشتاورهای سازه‌ای
    نمودار کمپل
    ارتعاشات

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2014-12-22
    1393-10-01
    ناشر
    دانشگاه صنعتی شاهرود
    Shahrood University of Technology
    سازمان پدید آورنده
    استادیار، گروه مهندسی مکانیک، دانشکدۀ فنی و مهندسی، دانشگاه اصفهان، اصفهان
    کارشناس ارشد دینامیک سازه، شرکت هواپیماسازی ایران (هسا)، اصفهان

    شاپا
    2251-9475
    2251-9483
    URI
    https://dx.doi.org/10.22044/jsfm.2015.396
    http://jsfm.shahroodut.ac.ir/article_396.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/194642

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب