• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مکانیک سازه ها و شاره ها
    • دوره 3, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مکانیک سازه ها و شاره ها
    • دوره 3, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی تاثیر وجود، موقعیت و ارتفاع قرار گیری بالک جلو روی ضرایب آیرودینامیکی هواپیما

    (ندگان)پدیدآور
    دستورانی, هادیجوارشکیان, محمد حسن
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.593 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله مستقل
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در این تحقیق یک روش عددی بر مبنای روش شبکه‌ی گردابی برای تحلیل آیردینامیکی انواع پیکربندی‌های هواپیما در جریان مادون صوت توسعه داده شده است. در کار حاضر ابتدا نتایج حاصل از این روش با نتایج تجربی صحه گذاری شده است و سپس تاثیر عدد ماخ و همچنین وجود بالک جلو، موقعیت قرارگیری و ارتفاع بالک نسبت به بال اصلی روی ضرایب آیرودینامیکی مورد بررسی قرار گرفته است. طبق نتایج حاصله با افزایش عدد ماخ ضریب براء افزایش می¬یابد. همچنین وجود بالک جلو موجب بهبود ضریب و موجب کاهش بار روی بازه‌ی بال اصلی می‌گردد. اما تاثیر دنباله‌های ناشی از بالک جلو روی توزیع بار موجب ناهمگونی آن می‌گردد. جهت رفع این مشکل بالک جلو و بال اصلی در ارتفاع متفاوتی از هم قرار می‌گیرند زیرا با هم ارتفاع نبودن بالک جلو و بال اصلی ناهمگونی توزیع بال حل شده و مزیت کاهش بار روی بازه‌ی بال همچنان حفظ می‌گردد. کاهش بار روی بازه موجب گاهش گشتاور خمشی می‌شود. از نتایج مربوط به موقعیت قرارگیری بالک جلو مشخص می‌شود که فاصله‌ی بسیار کم بالک از بال اصلی و فاصله‌ی زیاد از آن مطلوب نبوده و وجود یک فاصله‌ی مناسب بین بالک و بال اصلی تاثیرات بالک را افزایش داده و بهبود مشخصه‌های آیرودینامیکی بیشتر می‌گردد.
    کلید واژگان
    بالک جلو
    ضرایب آیرودینامیکی
    گردابه نعل اسبی
    آئرودینامیک

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2013-09-23
    1392-07-01
    ناشر
    دانشگاه صنعتی شاهرود
    Shahrood University of Technology
    سازمان پدید آورنده
    فارغ التحصیل کارشناسی ارشد دانشگاه فردوسی
    هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد

    شاپا
    2251-9475
    2251-9483
    URI
    https://dx.doi.org/10.22044/jsfm.2013.205
    http://jsfm.shahroodut.ac.ir/article_205.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/194576

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب