نقش اردو در غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان (مطالعه موردی: دانشآموزان دبیرستانی ناحیه 2 رشت)
(ندگان)پدیدآور
قرشی میناآباد, محمد باسطمیرواسع, سیده طیبهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
اردو یک فعالیت مهم دانشآموزی است که به صورت گروهی و تحت نظارت مربیان، خارج از محیط مدرسه صورت میگیرد. اردو میتواند در غنیسازی اوقات فراغت دانشآموزان نقش مؤثری داشته باشد و میزان این تأثیر باید تبیین گردد که در این مقاله به بررسی این تأثیر پرداخته شده است. جامعه آماری در این پژوهش، دانشآموزان مقطع متوسطه آموزش و پرورش ناحیه دو رشت میباشند که 400 نفر به عنوان نمونه با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی طبقهای انتخاب گردیده است. ابزار مورد استفاده برای گردآوری اطلاعات پرسشنامه ساخته میباشد که پس از گردآوری اطلاعات با استفاده از آزمون رگرسیون و در سطح اطمینان 99 درصد مورد تحلیل قرار گرفته است. نتایج یافتهها نشان داد که تعداد کمی از دانشآموزان در اردوها شرکت داده میشوند و اردوها به میزان کمی از اوقات فراغت دانشآموزان را در بر میگیرد. دانشآموزان تمایل زیادی به برگزاری اردوهای بیشتر در ایام فراغت خود دارند و تمایل دختران در این خصوص بیشتر از پسران میباشد. معلمان و مربیان به عنوان نیروی انسانی متخصص به میزان کمی در یادگیری و بازدهی علمی دانشآموزان نقش داشتند.
کلید واژگان
اردواوقات فراغت
نیروی انسانی
آموزش و پرورش
شماره نشریه
16تاریخ نشر
2011-11-221390-09-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشتIslamic Azad University, Rasht Branch
سازمان پدید آورنده
استادیار دانشگاه آزاد اسلامی، واحد رشت، گروه جغرافیا، رشت، ایرانکارشناس ارشد جغرافیا و برنامهریزی توریسم، دانشگاه آزاد اسلامی، واحدرشت، رشت، ایران
شاپا
2538-59682538-595X




