نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعزلتی‌مقدم, فاطمهfa_IR
dc.contributor.authorفراستخواه, مقصودfa_IR
dc.contributor.authorترکمان, فرحfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:10:44Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:10:44Z
dc.date.available1399-07-09T01:10:44Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:10:44Z
dc.date.issued2019-03-21en_US
dc.date.issued1398-01-01fa_IR
dc.date.submitted2020-03-14en_US
dc.date.submitted1398-12-24fa_IR
dc.identifier.citationعزلتی‌مقدم, فاطمه, فراستخواه, مقصود, ترکمان, فرح. (1398). سنخ‌شناسیِ الگوهای آموزشِ جامعه‌شناسی بر اساسِ تجربۀ زیستۀ ذینفعانِ دانشگاهی (موردِ مطالعه: اساتید و دانشجویانِ دانشگاه‌ها و مؤسساتِ آموزشِ عالی حضوری و دولتی شهرِ تهران). مجله جامعه شناسی ایران, 20(1), 111-141. doi: 10.22034/jsi.2019.38569fa_IR
dc.identifier.issn1735-1901
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22034/jsi.2019.38569
dc.identifier.urihttp://www.jsi-isa.ir/article_38569.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/193748
dc.description.abstractهدف از این تحقیق شناختِ الگوهای آموزشِ جامعه‌شناسی است. روشِ تحقیق، کیفی و جامعۀ مورد مطالعه دانشگاه‌ها و مؤسساتِ آموزش عالی حضوری و دولتی شهر تهران است. یافته‌ها با استفاده از نمونه‌گیریِ هدفمند و نظری از طریقِ مصاحبۀ نیمه‌ساختاریافته با 31 نفر از دانشجویانِ دورۀ دکتری و استادانِ جامعه‌شناسی جمع‌آوری شده‌اند. نتایج حکایت از تمایزِ میان الگوهایِ آموزشِ جامعه‌شناسی در جامعۀ مورد مطالعه دارد و راهبردها و کنش‌هایِ کنشگرانِ حوزه جامعه‌شناسی را در کلاسِ درس و محیطِ آموزشی در پنج الگو تفکیک و صورت‌بندی می‌کند که عبارتند از؛ 1) کلاسیک، 2) انتقادی، 3) کاربردی، 4)اجتماعی، 5) وظیفه‌ای-رفتاری. همچنین یافته‌ها نشان داد که یک الگویِ مبهمِ ترکیبی و اقتضائیِ در راه  نیز در حال شکل‌گیری است که هنوز ظهورِ کامل و استقرار نیافته است.<br /> <strong> </strong><br />fa_IR
dc.format.extent474
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن جامعه شناسی ایرانfa_IR
dc.publisherIranian Sociological of Associationen_US
dc.relation.ispartofمجله جامعه شناسی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIranian Journal of Sociologyen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22034/jsi.2019.38569
dc.subjectمیدانِ دانشگاهیfa_IR
dc.subjectذینفعانِ دانشfa_IR
dc.subjectآموزشِ جامعه‌شناسیfa_IR
dc.titleسنخ‌شناسیِ الگوهای آموزشِ جامعه‌شناسی بر اساسِ تجربۀ زیستۀ ذینفعانِ دانشگاهی (موردِ مطالعه: اساتید و دانشجویانِ دانشگاه‌ها و مؤسساتِ آموزشِ عالی حضوری و دولتی شهرِ تهران)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentگروه جامعه‌شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکزی، تهران،fa_IR
dc.contributor.departmentگروه برنامه‌ریزی آموزش عالی، موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه جامعه‌شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume20
dc.citation.issue1
dc.citation.spage111
dc.citation.epage141


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد