| dc.contributor.author | عزلتیمقدم, فاطمه | fa_IR |
| dc.contributor.author | فراستخواه, مقصود | fa_IR |
| dc.contributor.author | ترکمان, فرح | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T01:10:44Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T01:10:44Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T01:10:44Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T01:10:44Z | |
| dc.date.issued | 2019-03-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1398-01-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2020-03-14 | en_US |
| dc.date.submitted | 1398-12-24 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | عزلتیمقدم, فاطمه, فراستخواه, مقصود, ترکمان, فرح. (1398). سنخشناسیِ الگوهای آموزشِ جامعهشناسی بر اساسِ تجربۀ زیستۀ ذینفعانِ دانشگاهی (موردِ مطالعه: اساتید و دانشجویانِ دانشگاهها و مؤسساتِ آموزشِ عالی حضوری و دولتی شهرِ تهران). مجله جامعه شناسی ایران, 20(1), 111-141. doi: 10.22034/jsi.2019.38569 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1735-1901 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22034/jsi.2019.38569 | |
| dc.identifier.uri | http://www.jsi-isa.ir/article_38569.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/193748 | |
| dc.description.abstract | هدف از این تحقیق شناختِ الگوهای آموزشِ جامعهشناسی است. روشِ تحقیق، کیفی و جامعۀ مورد مطالعه دانشگاهها و مؤسساتِ آموزش عالی حضوری و دولتی شهر تهران است. یافتهها با استفاده از نمونهگیریِ هدفمند و نظری از طریقِ مصاحبۀ نیمهساختاریافته با 31 نفر از دانشجویانِ دورۀ دکتری و استادانِ جامعهشناسی جمعآوری شدهاند. نتایج حکایت از تمایزِ میان الگوهایِ آموزشِ جامعهشناسی در جامعۀ مورد مطالعه دارد و راهبردها و کنشهایِ کنشگرانِ حوزه جامعهشناسی را در کلاسِ درس و محیطِ آموزشی در پنج الگو تفکیک و صورتبندی میکند که عبارتند از؛ 1) کلاسیک، 2) انتقادی، 3) کاربردی، 4)اجتماعی، 5) وظیفهای-رفتاری. همچنین یافتهها نشان داد که یک الگویِ مبهمِ ترکیبی و اقتضائیِ در راه نیز در حال شکلگیری است که هنوز ظهورِ کامل و استقرار نیافته است.<br /> <strong> </strong><br /> | fa_IR |
| dc.format.extent | 474 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | انجمن جامعه شناسی ایران | fa_IR |
| dc.publisher | Iranian Sociological of Association | en_US |
| dc.relation.ispartof | مجله جامعه شناسی ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Iranian Journal of Sociology | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22034/jsi.2019.38569 | |
| dc.subject | میدانِ دانشگاهی | fa_IR |
| dc.subject | ذینفعانِ دانش | fa_IR |
| dc.subject | آموزشِ جامعهشناسی | fa_IR |
| dc.title | سنخشناسیِ الگوهای آموزشِ جامعهشناسی بر اساسِ تجربۀ زیستۀ ذینفعانِ دانشگاهی (موردِ مطالعه: اساتید و دانشجویانِ دانشگاهها و مؤسساتِ آموزشِ عالی حضوری و دولتی شهرِ تهران) | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.contributor.department | گروه جامعهشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکزی، تهران، | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه برنامهریزی آموزش عالی، موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه جامعهشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 20 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 111 | |
| dc.citation.epage | 141 | |