نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorصدوقی, مجیدfa_IR
dc.contributor.authorتمنایی فر, محمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorناصری, جمیلهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:09:29Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:09:29Z
dc.date.available1399-07-09T01:09:29Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:09:29Z
dc.date.issued2017-08-23en_US
dc.date.issued1396-06-01fa_IR
dc.date.submitted2015-09-07en_US
dc.date.submitted1394-06-16fa_IR
dc.identifier.citationصدوقی, مجید, تمنایی فر, محمدرضا, ناصری, جمیله. (1396). رابطه‌ی تاب‌آوری، امیدواری و هوش هیجانی با فرسودگی تحصیلی در دانشجویان. مجله مطالعات آموزش و یادگیری, 9(1), 50-67. doi: 10.22099/jsli.2017.4169fa_IR
dc.identifier.issn2228-5075
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22099/jsli.2017.4169
dc.identifier.urihttp://jsli.shirazu.ac.ir/article_4169.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/193305
dc.description.abstractزندگی تحصیلی یکی از مهم­ترین ابعاد زندگی اشخاص و جوامع است. موفقیت و رضایت از تحصیل نشان­دهنده‌ی پیشرفت و هدفمند بودن آن جامعه می­باشد. در این میان یکی از عواملی که به شکل منفی بر عملکرد تحصیلی فراگیران اثرگذار بوده و اخیراً مطالعاتی را در مدارس و دانشگاه­ها به خود اختصاص داده است فرسودگی تحصیلی می­باشد. از این رو، پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه­ی بین امیدواری، تاب‌آوری و هوش هیجانی با فرسودگی تحصیلی در بین دانشجویان دانشگاه کاشان انجام گرفت. برای این منظور، از بین کلیه­ی دانشکده­های دانشگاه کاشان، سه دانشکده­ی مهندسی، علوم پایه و علوم انسانی به روش نمونه­گیری خوشه­ای انتخاب شده و از بین این سه دانشکده تعداد 300 نفر به مقیاس­های امیدواری اسنایدر، تاب‌آوری کانرو و دیوید، هوش هیجانی شوت و مقیاس فرسودگی تحصیلی برسو پاسخ دادند. نتایج رگرسیون چندگانه نشان داد که متغیرهای امید، تاب‌آوری و هوش هیجانی پیش­بینی­کننده­ی منفی فرسودگی تحصیلی می­باشند. علاوه بر این، یافته­ها حکایت از آن داشت که امید در مقایسه با هوش هیجانی و تاب­آوری متغیر پیش­بینی­کننده­ی قوی­تری است. بنابراین می­توان نتیجه گرفت، ارتقای سطح امید و تاب‌آوری و هم­چنین آموزش دانشجویان و برنامه­ریزی­های دراز مدت جهت افزایش هوش هیجانی، در کاهش فرسودگی تحصیلی نقش تعیین­کننده خواهد داشت.fa_IR
dc.format.extent1203
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه شیرازfa_IR
dc.relation.ispartofمجله مطالعات آموزش و یادگیریfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22099/jsli.2017.4169
dc.subjectتاب‌آوریfa_IR
dc.subjectامیدواریfa_IR
dc.subjectهوش هیجانیfa_IR
dc.subjectفرسودگی تحصیلیfa_IR
dc.subjectعملکرد تحصیلیfa_IR
dc.subjectمطالعات روانشناسی تربیتی و یادگیریfa_IR
dc.titleرابطه‌ی تاب‌آوری، امیدواری و هوش هیجانی با فرسودگی تحصیلی در دانشجویانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار روان‌شناسی دانشگاه کاشانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار روان‌شناسی دانشگاه کاشانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد روان‌شناسی تربیتی دانشگاه کاشانfa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue1
dc.citation.spage50
dc.citation.epage67
nlai.contributor.orcid0000-0002-6439-6513


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد