نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorطاهری, مرتضیfa_IR
dc.contributor.authorنظری, نداfa_IR
dc.contributor.authorغیاثی ندوشن, سعیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:09:27Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:09:28Z
dc.date.available1399-07-09T01:09:27Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:09:28Z
dc.date.issued2017-02-19en_US
dc.date.issued1395-12-01fa_IR
dc.date.submitted2015-12-03en_US
dc.date.submitted1394-09-12fa_IR
dc.identifier.citationطاهری, مرتضی, نظری, ندا, غیاثی ندوشن, سعید. (1395). فرهنگ یادگیری سازمانی، اثربخشی مدیریتی و توانمندسازی روان شناختی: پیش‌بینی‌کننده‌های یادگیری در محیط کار. مجله مطالعات آموزش و یادگیری, 8(2), 19-36. doi: 10.22099/jsli.2017.3974fa_IR
dc.identifier.issn2228-5075
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22099/jsli.2017.3974
dc.identifier.urihttp://jsli.shirazu.ac.ir/article_3974.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/193297
dc.description.abstractهدف از انجام این پژوهش، بررسی روابط مستقیم و غیرمستقیم فرهنگ یادگیری سازمانی، اثربخشی مدیریتی و توانمندسازی روان­شناختی با یادگیری کارکنان در محیط کار بود. در این پژوهش همبستگی، داده‌‌ها با مشارکت 117 نفر از کارکنان دو سازمان دولتی در شهر تهران گردآوری شد. برای جمع‌آوری اطلاعات از چهار پرسش­نامه استاندارد فرهنگ یادگیری سازمانی، اثربخشی مدیریتی، توانمندسازی روان­شناختی و یادگیری در محیط کار استفاده شد. روایی تمامی ابزارها از طریق بررسی روایی سازه با استفاده از نرم افزار Smart PLS تأیید شد. یافته‌های پژوهش نشان داد متغیر یادگیری در محیط کار به طور مستقیم و غیرمستقیم از متغیرهای فرهنگ یادگیری سازمانی و اثربخشی مدیریتی و به طور مستقیم از متغیر توانمندسازی روان­شناختی تأثیر می‌پذیرد. همچنین فرهنگ یادگیری سازمانی اثر مستقیم و غیرمستقیم معنی‌داری بر توانمندسازی روان­شناختی و اثربخشی مدیریتی دارد. اثربخشی مدیریتی تنها اثر مستقیم معنی‌داری بر توانمندسازی روان­شناختی دارد. با توجه به این یافته‌ها، فرهنگ یادگیری سازمانی بیشترین تأثیر را بر یادگیری کارکنان در محیط کار دارد. این نتایج اهمیت فرهنگ سازمانی را برای مدیران آشکار می‌کند و در ترغیب آن­ها به ارتقای فرهنگ یادگیری در سازمان و تبدیل آن به یک سازمان یادگیرنده کمک می‌کند.fa_IR
dc.format.extent369
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه شیرازfa_IR
dc.relation.ispartofمجله مطالعات آموزش و یادگیریfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22099/jsli.2017.3974
dc.subjectیادگیری در محیط کارfa_IR
dc.subjectتوانمندسازی روان شناختیfa_IR
dc.subjectفرهنگ سازمانیfa_IR
dc.subjectاثربخشی مدیریتیfa_IR
dc.subjectمطالعات مدیریت آموزشی و آموزش عالیfa_IR
dc.titleفرهنگ یادگیری سازمانی، اثربخشی مدیریتی و توانمندسازی روان شناختی: پیش‌بینی‌کننده‌های یادگیری در محیط کارfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار مدیریت آموزشی، دانشگاه علامه طباطبایی (نویسنده مسؤول)fa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار برنامه‌ریزی آموزش عالی، دانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue2
dc.citation.spage19
dc.citation.epage36


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد