نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبواسحاقی, منیژهfa_IR
dc.contributor.authorحاجی یخچالی, علیرضاfa_IR
dc.contributor.authorمروتی, ذکرالهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:09:26Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:09:26Z
dc.date.available1399-07-09T01:09:26Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:09:26Z
dc.date.issued2016-08-22en_US
dc.date.issued1395-06-01fa_IR
dc.date.submitted2014-06-07en_US
dc.date.submitted1393-03-17fa_IR
dc.identifier.citationبواسحاقی, منیژه, حاجی یخچالی, علیرضا, مروتی, ذکراله. (1395). رابطه علّی باور خود کارآمدی معلم با عملکرد تحصیلی دانش آموزان با میانجی‌‌‌گری مدیریت کلاسی و رویکردهای تدریس. مجله مطالعات آموزش و یادگیری, 8(1), 1-26. doi: 10.22099/jsli.2016.3821fa_IR
dc.identifier.issn2228-5075
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22099/jsli.2016.3821
dc.identifier.urihttp://jsli.shirazu.ac.ir/article_3821.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/193288
dc.description.abstractهدف از انجام این پژوهش، بررسی رابطه علی باور خودکارآمدی معلم با عملکرد تحصیلی دانش آموزان با میانجی‌‌‌گری مدیریت کلاسی و رویکردهای تدریس در معلمان مقطع متوسطه شهر ازنا بود. در این مطالعه علی- همبستگی، تمام جامعه آماری که تعداد 300 نفر بودند، به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزارهای استفاده شده در این پژوهش پرسشنامه خودکارآمدی معلم بافت کلاس و مدرسه (CSC)، پرسشنامه نگرش و باورها در کنترل کلاس درس(ABCC) و پرسشنامه رویکردهای تدریس (ATI-R) بودند. ارزیابی مدل پیشنهادی با استفاده از روش تحلیل مسیر نرم افزار (AMOS-20) انجام گرفت. بر اساس نتایج این پژوهش، مدل پیشنهادی روابط علی بین متغیرهای یاد شده، از برازش قابل قبولی برخوردار بود. روی هم رفته، در مدل پیشنهادی پژوهش، نتایج نشان دادند که باور خود کارآمدی معلم هم به گونه مستقیم و هم به گونه غیر مستقیم از راه مدیریت کلاسی و رویکرد تدریس دانش آموز محور با عملکرد تحصیلی رابطه دارد، اما باور خود کارآمدی معلم از راه رویکرد تدریس معلم محور روی عملکرد تحصیلی معنی دار نبود. برازش بهتر از راه حذف مسیرهای غیر معنی دار باور خود کارآمدی معلم به رویکرد تدریس معلم محور و رویکرد تدریس معلم محور به عملکرد تحصیلی بدست آمد.fa_IR
dc.format.extent284
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه شیرازfa_IR
dc.relation.ispartofمجله مطالعات آموزش و یادگیریfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22099/jsli.2016.3821
dc.subjectباور خود کارآمدی معلمfa_IR
dc.subjectمدیریت کلاسیfa_IR
dc.subjectرویکرد تدریس دانش آموز محورfa_IR
dc.subjectرویکرد تدریس معلم محورfa_IR
dc.subjectعملکرد تحصیلیfa_IR
dc.subjectآموزش و یادگیریfa_IR
dc.titleرابطه علّی باور خود کارآمدی معلم با عملکرد تحصیلی دانش آموزان با میانجی‌‌‌گری مدیریت کلاسی و رویکردهای تدریسfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید چمران اهوازfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه روانشناسی تربیتی، دانشگاه شهید چمران اهوازfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه روانشناسی، دانشگاه زنجانfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue1
dc.citation.spage1
dc.citation.epage26


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد