نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعبداله پور, محمد آزادfa_IR
dc.contributor.authorشکری, امیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:09:25Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:09:25Z
dc.date.available1399-07-09T01:09:25Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:09:25Z
dc.date.issued2016-02-20en_US
dc.date.issued1394-12-01fa_IR
dc.date.submitted2014-10-16en_US
dc.date.submitted1393-07-24fa_IR
dc.identifier.citationعبداله پور, محمد آزاد, شکری, امید. (1394). تحلیل مشخصه های روان سنجی فهرست مشغولیت تحصیلی در دانشجویان ایرانی. مجله مطالعات آموزش و یادگیری, 7(2), 87-104. doi: 10.22099/jsli.2016.3691fa_IR
dc.identifier.issn2228-5075
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22099/jsli.2016.3691
dc.identifier.urihttp://jsli.shirazu.ac.ir/article_3691.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/193284
dc.description.abstractپژوهش حاضر با هدف آزمون روان­سنجی سیاهه مشغولیت تحصیلیدر بین گروهی از دانشجویان ایرانی انجام شد. در مطالعه همبستگی حاضر 322 دانشجویکارشناسی (166 پسر و 156 دختر) به سیاهة مشغولیت تحصیلی پاسخ دادند. بهمنظور تعیین روایی عاملی سیاهه مشغولیت تحصیلیازروش آماری تحلیل عامل تأییدی و به منظور بررسی همسانی درونی سیاهه مشغولیت تحصیلیازضرایب آلفای کرونباخ استفاده شد. همچنین، به منظور مطالعه روایی سازة سیاهه مشغولیت تحصیلی، ضریب همبستگی بین نمرة کلیو مقیاس­های سیاهه مشغولیت تحصیلی با نمرةکلی اسنادهای علّی مثبت و منفی و خودناتوان سازی دانشجویان گزارش شد. نتایج تحلیل تحلیل عامل تأییدی بر پایه نرم­افزارAMOS20 نشان داد که مشغولیت تحصیلیاز سه عامل انرژی در دانشگاه، تعهد نسبت به تکلیف مدرسه/دانشگاه و شیفتگی(دلبستگی) نسبت به تکالیف مدرسه/دانشگاه تشکیل شده است. مقادیر ضرایب همسانی درونیمشغولیت تحصیلیبرای عوامل انرژی، تعهد و دلبستگی و نمرة کلی مشغولیتتحصیلی به ترتیب برابر با 73/0، 85/0، 81/0 و 90/0 به دست آمد.در مجموع،نتایج مطالعة حاضر نشان داد که سیاهه مشغولیت تحصیلیبرای سنجش مفهوم مشغولیت تحصیلی در دانشجویان ایرانی ابزاری روا و پایا است.fa_IR
dc.format.extent506
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه شیرازfa_IR
dc.relation.ispartofمجله مطالعات آموزش و یادگیریfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22099/jsli.2016.3691
dc.subjectروایی عاملیfa_IR
dc.subjectتحلیل عاملی تاییدیfa_IR
dc.subjectفهرست مشغولیت تحصیلیfa_IR
dc.titleتحلیل مشخصه های روان سنجی فهرست مشغولیت تحصیلی در دانشجویان ایرانیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامیfa_IR
dc.contributor.departmentهیات علمی دانشگاه شهید بهشتیfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue2
dc.citation.spage87
dc.citation.epage104


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد