| dc.contributor.author | عبداله پور, محمد آزاد | fa_IR |
| dc.contributor.author | شکری, امید | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T01:09:25Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T01:09:25Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T01:09:25Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T01:09:25Z | |
| dc.date.issued | 2016-02-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1394-12-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2014-10-16 | en_US |
| dc.date.submitted | 1393-07-24 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | عبداله پور, محمد آزاد, شکری, امید. (1394). تحلیل مشخصه های روان سنجی فهرست مشغولیت تحصیلی در دانشجویان ایرانی. مجله مطالعات آموزش و یادگیری, 7(2), 87-104. doi: 10.22099/jsli.2016.3691 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2228-5075 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22099/jsli.2016.3691 | |
| dc.identifier.uri | http://jsli.shirazu.ac.ir/article_3691.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/193284 | |
| dc.description.abstract | پژوهش حاضر با هدف آزمون روانسنجی سیاهه مشغولیت تحصیلیدر بین گروهی از دانشجویان ایرانی انجام شد. در مطالعه همبستگی حاضر 322 دانشجویکارشناسی (166 پسر و 156 دختر) به سیاهة مشغولیت تحصیلی پاسخ دادند. بهمنظور تعیین روایی عاملی سیاهه مشغولیت تحصیلیازروش آماری تحلیل عامل تأییدی و به منظور بررسی همسانی درونی سیاهه مشغولیت تحصیلیازضرایب آلفای کرونباخ استفاده شد. همچنین، به منظور مطالعه روایی سازة سیاهه مشغولیت تحصیلی، ضریب همبستگی بین نمرة کلیو مقیاسهای سیاهه مشغولیت تحصیلی با نمرةکلی اسنادهای علّی مثبت و منفی و خودناتوان سازی دانشجویان گزارش شد. نتایج تحلیل تحلیل عامل تأییدی بر پایه نرمافزارAMOS20 نشان داد که مشغولیت تحصیلیاز سه عامل انرژی در دانشگاه، تعهد نسبت به تکلیف مدرسه/دانشگاه و شیفتگی(دلبستگی) نسبت به تکالیف مدرسه/دانشگاه تشکیل شده است. مقادیر ضرایب همسانی درونیمشغولیت تحصیلیبرای عوامل انرژی، تعهد و دلبستگی و نمرة کلی مشغولیتتحصیلی به ترتیب برابر با 73/0، 85/0، 81/0 و 90/0 به دست آمد.در مجموع،نتایج مطالعة حاضر نشان داد که سیاهه مشغولیت تحصیلیبرای سنجش مفهوم مشغولیت تحصیلی در دانشجویان ایرانی ابزاری روا و پایا است. | fa_IR |
| dc.format.extent | 506 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه شیراز | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مجله مطالعات آموزش و یادگیری | fa_IR |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22099/jsli.2016.3691 | |
| dc.subject | روایی عاملی | fa_IR |
| dc.subject | تحلیل عاملی تاییدی | fa_IR |
| dc.subject | فهرست مشغولیت تحصیلی | fa_IR |
| dc.title | تحلیل مشخصه های روان سنجی فهرست مشغولیت تحصیلی در دانشجویان ایرانی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه آزاد اسلامی | fa_IR |
| dc.contributor.department | هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 7 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 87 | |
| dc.citation.epage | 104 | |