| dc.contributor.author | سیف درخشنده, سعید | fa_IR | 
| dc.contributor.author | نریمانی, محمد | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T01:06:05Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T01:06:05Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-09T01:06:05Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-30T01:06:05Z |  | 
| dc.date.issued | 2019-11-22 | en_US | 
| dc.date.issued | 1398-09-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2019-12-08 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1398-09-17 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | سیف درخشنده, سعید, نریمانی, محمد. (1398). فراتحلیل عوامل و موانع مرتبط با افزایش خلاقیت دانشآموزان. روان شناسی مدرسه, 8(3), 109-126. doi: 10.22098/jsp.2019.844 | fa_IR | 
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22098/jsp.2019.844 |  | 
| dc.identifier.uri | http://jsp.uma.ac.ir/article_844.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/192122 |  | 
| dc.description.abstract | در این پژوهش عوامل و موانع مرتبط با افزایش خلاقیت دانشآموزان، روی 59 طرح پژوهشی و پایان نامه در ارتباط با موضوع خلاقیت دانشآموزان به روش فراتحلیلی و با استفاده از آزمونهای مناسب مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفته است. یافتهها نشان دادهاند که از میان عوامل و موانع مورد بررسی، روش تدریس، راهبرد یادگیری، عامل تحصیل، عامل مدرسه، عامل معلم، عامل خانواده، مشارکت در فعالیت مدرسه، عزت نفس، انگیزش، زبان گویشی، باورهای معرفت شناختی، بازی، خودپنداره، منبع کنترل، خودکارآمدی، جایگاه مهار و سبک تفکر، رابطه معنادار با خلاقیت دانشآموزان داشتند و بنابراین تأثیر بالایی در افزایش خلاقیت داشتند و ویژگیهای شخصیتی دانشآموزان، هوش، طبقه اجتماعی، یتیم بودن دانشآموزان، اضطراب، عامل مدیریت مدرسه، منابع و تجهیزات و فعالیتهای هنری خلاقه رابطه معنادار با خلاقیت دانش آموزان نداشتند. بر این اساس تأثیر چندانی در افزایش خلاقیت دانش آموزان نداشتند. همچنین نتایج آزمونهای T استودنت و تحلیل واریانس نشان داد که اندازه اثر جنسیت دانشآموزان و تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی، تأثیری در میزان خلاقیت دانشآموزان ندارد | fa_IR | 
| dc.format.extent | 210 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | دانشگاه محقق اردبیلی | fa_IR | 
| dc.publisher | University of Mohaghegh Ardabili | en_US | 
| dc.relation.ispartof | روان شناسی مدرسه | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Journal of School Psychology | en_US | 
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22098/jsp.2019.844 |  | 
| dc.subject | خلاقیت | fa_IR | 
| dc.subject | فراتحلیل | fa_IR | 
| dc.subject | اندازه اثر | fa_IR | 
| dc.title | فراتحلیل عوامل و موانع مرتبط با افزایش خلاقیت دانشآموزان | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشجوی دکترای روان شناسی، دانشگاه محقق اردبیلی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | استاد ممتاز گروه روانشناسی، دانشگاه محقق اردبیلی | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 8 |  | 
| dc.citation.issue | 3 |  | 
| dc.citation.spage | 109 |  | 
| dc.citation.epage | 126 |  | 
| nlai.contributor.orcid | 0000-0002-8293-5285 |  |