نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسیف درخشنده, سعیدfa_IR
dc.contributor.authorنریمانی, محمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:06:05Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:06:05Z
dc.date.available1399-07-09T01:06:05Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:06:05Z
dc.date.issued2019-11-22en_US
dc.date.issued1398-09-01fa_IR
dc.date.submitted2019-12-08en_US
dc.date.submitted1398-09-17fa_IR
dc.identifier.citationسیف درخشنده, سعید, نریمانی, محمد. (1398). فراتحلیل عوامل و موانع مرتبط با افزایش خلاقیت دانش‌آموزان. روان شناسی مدرسه, 8(3), 109-126. doi: 10.22098/jsp.2019.844fa_IR
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22098/jsp.2019.844
dc.identifier.urihttp://jsp.uma.ac.ir/article_844.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/192122
dc.description.abstractدر این پژوهش عوامل و موانع مرتبط با افزایش خلاقیت دانش­آموزان، روی 59 طرح پژوهشی و پایان نامه در ارتباط با موضوع خلاقیت دانش­آموزان به روش فراتحلیلی و با استفاده از آزمون­های مناسب مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفته است. یافته­ها نشان داده‌اند که از میان عوامل و موانع مورد بررسی، روش تدریس، راهبرد یادگیری، عامل تحصیل، عامل مدرسه، عامل معلم، عامل خانواده، مشارکت در فعالیت مدرسه، عزت نفس، انگیزش، زبان گویشی، باورهای معرفت شناختی، بازی، خودپنداره، منبع کنترل، خودکار­آمدی، جایگاه مهار و سبک تفکر، رابطه معنادار با خلاقیت دانش­آموزان داشتند و بنابراین تأثیر بالایی در افزایش خلاقیت داشتند و ویژگی­های شخصیتی دانش­آموزان، هوش، طبقه اجتماعی، یتیم بودن دانش­آموزان، اضطراب، عامل مدیریت مدرسه، منابع و تجهیزات و فعالیت­های هنری خلاقه رابطه معنادار با خلاقیت دانش آموزان نداشتند. بر این اساس تأثیر چندانی در افزایش خلاقیت دانش آموزان نداشتند. همچنین نتایج آزمون­های T استودنت و تحلیل واریانس نشان داد که اندازه اثر جنسیت دانش­آموزان و تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی، تأثیری در میزان خلاقیت دانش­آموزان نداردfa_IR
dc.format.extent210
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه محقق اردبیلیfa_IR
dc.publisherUniversity of Mohaghegh Ardabilien_US
dc.relation.ispartofروان شناسی مدرسهfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of School Psychologyen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22098/jsp.2019.844
dc.subjectخلاقیتfa_IR
dc.subjectفراتحلیلfa_IR
dc.subjectاندازه اثرfa_IR
dc.titleفراتحلیل عوامل و موانع مرتبط با افزایش خلاقیت دانش‌آموزانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکترای روان شناسی، دانشگاه محقق اردبیلیfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد ممتاز گروه روانشناسی، دانشگاه محقق اردبیلیfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue3
dc.citation.spage109
dc.citation.epage126
nlai.contributor.orcid0000-0002-8293-5285


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد