نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorامیدوار, عظیمfa_IR
dc.contributor.authorدانا, امیرfa_IR
dc.contributor.authorحمزه سبزی, امیرfa_IR
dc.contributor.authorپورپناهی کل تپه, محمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:05:54Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:05:54Z
dc.date.available1399-07-09T01:05:54Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:05:54Z
dc.date.issued2018-05-22en_US
dc.date.issued1397-03-01fa_IR
dc.date.submitted2018-06-12en_US
dc.date.submitted1397-03-22fa_IR
dc.identifier.citationامیدوار, عظیم, دانا, امیر, حمزه سبزی, امیر, پورپناهی کل تپه, محمد. (1397). تأثیرآموزش براساس تربیت بدنی رشدی بر حافظه کاری دانش آموزان مقطع ابتدایی. روان شناسی مدرسه, 7(1), 83-101. doi: 10.22098/jsp.2018.658fa_IR
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22098/jsp.2018.658
dc.identifier.urihttp://jsp.uma.ac.ir/article_658.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/192061
dc.description.abstractهدف این پژوهش تعیین تأثیر آموزش براساس تربیت بدنی رشدی بر حافظه کاری دانش­آموزان پسر بود. تعداد 60 دانش آموز پسر شهر گرگان، به صورت تصادفی در دو گروه (تجربی و کنترل) در یک طرح تحقیق پیش آزمون – پس آزمون شرکت کردند. آزمون حافظه کاری شرکت کنندگان قبل و پس از انجام سه ماه تمرینات تربیت بدنی رشدی از هر دو گروه بعمل آمد.  برنامه تربیت بدنی رشدی به صورت بازی هایی طرح ریزی شده بود که هدف آنها افزایش توانایی های ادارکی-حرکتی، جسمانی و شناختی شرکت کنندگان بود. جهت جمع آوری داده ها از آزمون حافظه کاری کوراندو استفاده شد. داده­های حاصله با استفاده از تحلیل کوواریانس در سطح اطمینان 95 درصد تجزیه و تحلیل شدند. نتایج نشان داد که پس از کنترل سطوح پیش­آزمون، بین نمرات حافظه کاری دو گروه تفاوت معنی داری یافت شد به طوری که نمرات پس آزمون گروه تجربی به طور معناداری بالاتر از گروه کنترل بود. در کل می توان گفت که برنامه های استاندارد تربیت بدنی رشدی سبب افزایش توانایی های شناختی دانش آموزان می شود و پیشنهاد می شود که معلمین تربیت بدنی در کلیه مقاطع تحصیلی از برنامه های استانداردی که در جهت ارتقاء قابلیت های حرکتی و شناختی دانش آموزان است استفاده کنند.fa_IR
dc.format.extent229
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه محقق اردبیلیfa_IR
dc.publisherUniversity of Mohaghegh Ardabilien_US
dc.relation.ispartofروان شناسی مدرسهfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of School Psychologyen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22098/jsp.2018.658
dc.subjectحافظه کاریfa_IR
dc.subjectرشد شناختیfa_IR
dc.subjectتربیت بدنی رشدیfa_IR
dc.subjectیادگیری حرکتیfa_IR
dc.titleتأثیرآموزش براساس تربیت بدنی رشدی بر حافظه کاری دانش آموزان مقطع ابتداییfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، کارمند دانشگاه محقق اردبیلیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه تربیت بدنی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه تربیت بدنی، دانشگاه پیام نورfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد کرجfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue1
dc.citation.spage83
dc.citation.epage101


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد