| dc.contributor.author | امیدوار, عظیم | fa_IR |
| dc.contributor.author | دانا, امیر | fa_IR |
| dc.contributor.author | حمزه سبزی, امیر | fa_IR |
| dc.contributor.author | پورپناهی کل تپه, محمد | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T01:05:54Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T01:05:54Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T01:05:54Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T01:05:54Z | |
| dc.date.issued | 2018-05-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1397-03-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2018-06-12 | en_US |
| dc.date.submitted | 1397-03-22 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | امیدوار, عظیم, دانا, امیر, حمزه سبزی, امیر, پورپناهی کل تپه, محمد. (1397). تأثیرآموزش براساس تربیت بدنی رشدی بر حافظه کاری دانش آموزان مقطع ابتدایی. روان شناسی مدرسه, 7(1), 83-101. doi: 10.22098/jsp.2018.658 | fa_IR |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22098/jsp.2018.658 | |
| dc.identifier.uri | http://jsp.uma.ac.ir/article_658.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/192061 | |
| dc.description.abstract | هدف این پژوهش تعیین تأثیر آموزش براساس تربیت بدنی رشدی بر حافظه کاری دانشآموزان پسر بود. تعداد 60 دانش آموز پسر شهر گرگان، به صورت تصادفی در دو گروه (تجربی و کنترل) در یک طرح تحقیق پیش آزمون – پس آزمون شرکت کردند. آزمون حافظه کاری شرکت کنندگان قبل و پس از انجام سه ماه تمرینات تربیت بدنی رشدی از هر دو گروه بعمل آمد. برنامه تربیت بدنی رشدی به صورت بازی هایی طرح ریزی شده بود که هدف آنها افزایش توانایی های ادارکی-حرکتی، جسمانی و شناختی شرکت کنندگان بود. جهت جمع آوری داده ها از آزمون حافظه کاری کوراندو استفاده شد. دادههای حاصله با استفاده از تحلیل کوواریانس در سطح اطمینان 95 درصد تجزیه و تحلیل شدند. نتایج نشان داد که پس از کنترل سطوح پیشآزمون، بین نمرات حافظه کاری دو گروه تفاوت معنی داری یافت شد به طوری که نمرات پس آزمون گروه تجربی به طور معناداری بالاتر از گروه کنترل بود. در کل می توان گفت که برنامه های استاندارد تربیت بدنی رشدی سبب افزایش توانایی های شناختی دانش آموزان می شود و پیشنهاد می شود که معلمین تربیت بدنی در کلیه مقاطع تحصیلی از برنامه های استانداردی که در جهت ارتقاء قابلیت های حرکتی و شناختی دانش آموزان است استفاده کنند. | fa_IR |
| dc.format.extent | 229 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه محقق اردبیلی | fa_IR |
| dc.publisher | University of Mohaghegh Ardabili | en_US |
| dc.relation.ispartof | روان شناسی مدرسه | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of School Psychology | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22098/jsp.2018.658 | |
| dc.subject | حافظه کاری | fa_IR |
| dc.subject | رشد شناختی | fa_IR |
| dc.subject | تربیت بدنی رشدی | fa_IR |
| dc.subject | یادگیری حرکتی | fa_IR |
| dc.title | تأثیرآموزش براساس تربیت بدنی رشدی بر حافظه کاری دانش آموزان مقطع ابتدایی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، کارمند دانشگاه محقق اردبیلی | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه تربیت بدنی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار گروه تربیت بدنی، دانشگاه پیام نور | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد کرج | fa_IR |
| dc.citation.volume | 7 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 83 | |
| dc.citation.epage | 101 | |