نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنجفی, محمودfa_IR
dc.contributor.authorبیگدلی, ایمان ا...fa_IR
dc.contributor.authorدهشیری, غلامرضاfa_IR
dc.contributor.authorرحیمیان بوگر, اسحقfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:05:26Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:05:26Z
dc.date.available1399-07-09T01:05:26Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:05:26Z
dc.date.issued2013-09-23en_US
dc.date.issued1392-07-01fa_IR
dc.date.submitted2013-03-11en_US
dc.date.submitted1391-12-21fa_IR
dc.identifier.citationنجفی, محمود, بیگدلی, ایمان ا..., دهشیری, غلامرضا, رحیمیان بوگر, اسحق. (1392). پیش بینی آسیب های اجتماعی بر اساس مهار ت های زندگی در دانش آموزان. روان شناسی مدرسه, 2(3), 144-163. doi: d-2-3-92-7-8fa_IR
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/d-2-3-92-7-8
dc.identifier.urihttp://jsp.uma.ac.ir/article_76.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/191906
dc.description.abstractهدف پژوهش حاضر، پیش بینی آسیب های اجتماعی بر اساس مهار ت ها ی زندگی در دانش آموز ان<br />بود. روش پژوهش توصیفی - همبستگی بود . 800 دانش آموز با روش نمونه گیری طبقه ای نسبی انتخاب و<br />پرسش نامههای مهار ت های زندگی و آسیب های اجتماعی محقق ساخته روی آنها اجرا گردید . نتایج نشان<br />داد که بین آگاهی از مهار ت ها ی زندگی و آسیب ها ی اجتماعی رابطه ی منفی معن ادار وجود دارد .<br />رگرسیون گام به گام نشان داد که در گام اول متغیر کنترل هیجانات وارد معادله رگرسیون شده و به<br />تنهایی 29 درصد از واریانس آسیب های اجتماعی را تبیین می کند. پس از آن مهارت خودآگاهی، تفکر<br />خلاق، ارتباط بین فردی به ترتیب نقش مهم و معناداری در پیش بینی آسیب ها ی اجتماعی داشتند و در<br />مجموع این متغیرها 34 درصد از تغییرات آسیب های اجتماعی را پیش بینی می کنند . بنا براین، آگاهی از<br />مهارت های زندگی نقش مهمی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارد و می توان با افزایش آگاهی<br />دانش آموزان از این مهار ت ها نسبت به پیشگیری از آسیب ها اقدام کرد.fa_IR
dc.format.extent241
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه محقق اردبیلیfa_IR
dc.publisherUniversity of Mohaghegh Ardabilien_US
dc.relation.ispartofروان شناسی مدرسهfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of School Psychologyen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/d-2-3-92-7-8
dc.subjectمهار ت های زندگیfa_IR
dc.subjectآسیب های اجتماعیfa_IR
dc.subjectدانش آموزfa_IR
dc.titleپیش بینی آسیب های اجتماعی بر اساس مهار ت های زندگی در دانش آموزانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه روانشناسی بالینی، دانشگاه سمنانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه روانشناسی بالینی، دانشگاه سمنانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه روانشناسی، دانشگاه الزهراfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه روانشناسی بالینی، دانشگاه سمنانfa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue3
dc.citation.spage144
dc.citation.epage163


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد