| dc.contributor.author | نجفی, محمود | fa_IR | 
| dc.contributor.author | بیگدلی, ایمان ا... | fa_IR | 
| dc.contributor.author | دهشیری, غلامرضا | fa_IR | 
| dc.contributor.author | رحیمیان بوگر, اسحق | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T01:05:26Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T01:05:26Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-09T01:05:26Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-30T01:05:26Z |  | 
| dc.date.issued | 2013-09-23 | en_US | 
| dc.date.issued | 1392-07-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2013-03-11 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1391-12-21 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | نجفی, محمود, بیگدلی, ایمان ا..., دهشیری, غلامرضا, رحیمیان بوگر, اسحق. (1392). پیش بینی آسیب های اجتماعی بر اساس مهار ت های زندگی در دانش آموزان. روان شناسی مدرسه, 2(3), 144-163. doi: d-2-3-92-7-8 | fa_IR | 
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/d-2-3-92-7-8 |  | 
| dc.identifier.uri | http://jsp.uma.ac.ir/article_76.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/191906 |  | 
| dc.description.abstract | هدف پژوهش حاضر، پیش بینی آسیب های اجتماعی بر اساس مهار ت ها ی زندگی در دانش آموز ان<br />بود. روش پژوهش توصیفی - همبستگی بود . 800 دانش آموز با روش نمونه گیری طبقه ای نسبی انتخاب و<br />پرسش نامههای مهار ت های زندگی و آسیب های اجتماعی محقق ساخته روی آنها اجرا گردید . نتایج نشان<br />داد که بین آگاهی از مهار ت ها ی زندگی و آسیب ها ی اجتماعی رابطه ی منفی معن ادار وجود دارد .<br />رگرسیون گام به گام نشان داد که در گام اول متغیر کنترل هیجانات وارد معادله رگرسیون شده و به<br />تنهایی 29 درصد از واریانس آسیب های اجتماعی را تبیین می کند. پس از آن مهارت خودآگاهی، تفکر<br />خلاق، ارتباط بین فردی به ترتیب نقش مهم و معناداری در پیش بینی آسیب ها ی اجتماعی داشتند و در<br />مجموع این متغیرها 34 درصد از تغییرات آسیب های اجتماعی را پیش بینی می کنند . بنا براین، آگاهی از<br />مهارت های زندگی نقش مهمی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارد و می توان با افزایش آگاهی<br />دانش آموزان از این مهار ت ها نسبت به پیشگیری از آسیب ها اقدام کرد. | fa_IR | 
| dc.format.extent | 241 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | دانشگاه محقق اردبیلی | fa_IR | 
| dc.publisher | University of Mohaghegh Ardabili | en_US | 
| dc.relation.ispartof | روان شناسی مدرسه | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Journal of School Psychology | en_US | 
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/d-2-3-92-7-8 |  | 
| dc.subject | مهار ت های زندگی | fa_IR | 
| dc.subject | آسیب های اجتماعی | fa_IR | 
| dc.subject | دانش آموز | fa_IR | 
| dc.title | پیش بینی آسیب های اجتماعی بر اساس مهار ت های زندگی در دانش آموزان | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | استادیار گروه روانشناسی بالینی، دانشگاه سمنان | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشیار گروه روانشناسی بالینی، دانشگاه سمنان | fa_IR | 
| dc.contributor.department | استادیار گروه روانشناسی، دانشگاه الزهرا | fa_IR | 
| dc.contributor.department | استادیار گروه روانشناسی بالینی، دانشگاه سمنان | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 2 |  | 
| dc.citation.issue | 3 |  | 
| dc.citation.spage | 144 |  | 
| dc.citation.epage | 163 |  |