نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبهنام, محسنfa_IR
dc.contributor.authorسیدعامری, میرحسنfa_IR
dc.contributor.authorفصیح, نرگسfa_IR
dc.contributor.authorخرمی, لیلاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:04:36Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:04:37Z
dc.date.available1399-07-09T01:04:36Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:04:37Z
dc.date.issued2014-03-21en_US
dc.date.issued1393-01-01fa_IR
dc.date.submitted2013-05-23en_US
dc.date.submitted1392-03-02fa_IR
dc.identifier.citationبهنام, محسن, سیدعامری, میرحسن, فصیح, نرگس, خرمی, لیلا. (1393). تاثیر اعتبار برند بر نیات رفتاری مشتریان محصولات ورزشی. پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی, 10(19), 179-186. doi: 10.22080/jsmb.2014.843fa_IR
dc.identifier.issn5397-2008
dc.identifier.issn2538-4309
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22080/jsmb.2014.843
dc.identifier.urihttp://msb.journals.umz.ac.ir/article_843.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/191623
dc.description.abstractمقدمه و هدف: اعتبار، هزینه‌های اطلاعات را کاهش می‌دهد ؛زیرا مصرف‌کنندگان ممکن است از برندهای معتبر به عنوان یک منبع آگاهی جهت صرفه‌جویی در هزینه‌های جمع‌آوری اطلاعات و پردازش آن بهره ببرند. هدف این پژوهش بررسی تاثیر اعتبار برند بر توصیه شفاهی و تمایل به تغییر برند است. روش تحقیق، توصیفی از نوع همبستگی است.<br /> روش­شناسی: جامعه آماری این تحقیق، مصرف‌کنندگان محصولات ورزشی نایک در شهر تهران هستند که با استفاده از روش نمونه‌گیری در دسترس تعداد 171 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمع آوری داده‌ها از پرسشنامه‌های اعتبار برند اردم و سوایت (1998)، توصیه شفاهی و تمایل به تغییر برند زایتمل، بری و پاراسورمن (1996) استفاده گردید و پایایی آنها با استفاده از روش آلفای کرونباخ به ترتیب 96/0، 90/0 و 75/0 بدست آمد. از روش آماری مدل معادلات ساختاری برای تجزیه و تحلیل داده‌ها استفاده شد. در بررسی روابط بین متغیرها، خروجی‌های نرم افزار EQS 6.1 نشان دهندۀ مناسب بودن مدل ساختاری است(میزان شاخص‌های 97/0=NFI، 99/0=CFI و 043/0= RMSEAنشان دهندۀ برازش مدل ساختاری هستند). به عبارتی دیگر، داده‌های مشاهده شده تا میزان زیادی منطبق بر مدل پژوهش است.<br /> یافته­ها: نتایج نشان داد که اعتبار برند بر توصیه شفاهی (82/0 = β) تاثیر مثبت و بر تمایل به تغییر برند (72/0- = β) تاثیر منفی دارد.<br /> بحث و نتیجه گیری: بر اساس نتایج این پژوهش، مدیران باید در جستجوی راه‌هایی باشند که توصیه شفاهی مثبت را برانگیزند و مراحلی را که توصیه شفاهی منفی و اثرات آن را کاهش می‌دهد ، توسعه بخشند.fa_IR
dc.format.extent303
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه مازندرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Mazandaranen_US
dc.relation.ispartofپژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Sport Management and Motor Behavioren_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22080/jsmb.2014.843
dc.subjectاعتبار برندfa_IR
dc.subjectتوصیه شفاهیfa_IR
dc.subjectتمایل به تغییرfa_IR
dc.subjectمحصولات ورزشیfa_IR
dc.titleتاثیر اعتبار برند بر نیات رفتاری مشتریان محصولات ورزشیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشگاه ارومیهfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد دانشگاه تهرانfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue19
dc.citation.spage179
dc.citation.epage186


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد