نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعظیمی دلارستاقی, عادلهfa_IR
dc.contributor.authorاصغری, اخترfa_IR
dc.contributor.authorرضوی, سید محمد حسینfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:04:25Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:04:25Z
dc.date.available1399-07-09T01:04:25Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:04:25Z
dc.date.issued2019-03-21en_US
dc.date.issued1398-01-01fa_IR
dc.date.submitted2016-01-04en_US
dc.date.submitted1394-10-14fa_IR
dc.identifier.citationعظیمی دلارستاقی, عادله, اصغری, اختر, رضوی, سید محمد حسین. (1398). بررسی میزان رضایتمندی گردشگران ساحلی از کیفیت خدمات تفریحی – ورزشی در نوار ساحلی دریای مازندران. پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی, 15(29), 173-194. doi: 10.22080/jsmb.2020.9179.2244fa_IR
dc.identifier.issn5397-2008
dc.identifier.issn2538-4309
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22080/jsmb.2020.9179.2244
dc.identifier.urihttp://msb.journals.umz.ac.ir/article_2619.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/191561
dc.description.abstractمقدمه و هدف: هدف از پژوهش حاضر، بررسی میزان رضایتمندی گردشگران ساحلی از کیفیت خدمات تفریحی- ورزشی در نوار ساحلی دریای مازندران می باشد.<br />روش شناسی: روش تحقیق مورد استفاده در این پژوهش توصیفی و از نوع زمینه یابی بود که در نحوه جمع‌آوری اطلاعات آن از روش میدانی استفاده شد. جامعه آماری مورد نظر را کلیه گردشگران محدوده ساحلی دریای خزر در استان مازندران تشکیل می دادند که تعداد نمونه بر اساس جدول تعیین حجم نمونه مورگان و همکاران حداقل (384n=) تعیین گردید که این تعداد با استفاده از نموته گیری خوشه ای- تصادفی انتخاب شدند. جهت گردآوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد که پایایی درونی آن از طریق ضریب آلفای کرونباخ به میزان 84/0 محاسبه و تایید گردید. جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات و آزمون فرضیه های تحقیق نیز از آزمون پارامتریک t تک نمونه و آزمون ناپارامتریک توزیع دو جمله ای در سطح معناداری 05/0p≤ استفاده شد. <br />یافته ها: نتایج آزمون پارامتریک t تک نمونه برای متغیرهای کیفیت خدمات رفاهی (52/9-t=)، کیفیت خدمات تفریحی(36/8-t=) و کیفیت خدمات بهداشتی-درمانی(83/10-t=) همگی در سطح معنی داری 05/0p≤ و نتایج آزمون ناپارامتریک توزیع دو جمله ای برای متغیرهای کیفیت خدمات ورزشی، کیفیت خدمات امنیتی و کیفیت خدمات نیروهای انسانی متخصص و آموزش دیده همگی در سطح معنی داری 05/0p≤ نشان می دهد که گردشگران نوار ساحلی دریای مازندران، کیفیت خدمات ارائه شده در تمامی مولفه های مذکور را در سطح پایین تر از متوسط ارزیابی نموده و از وضعیت موجود اظهار نارضایتی داشته اند. <br />بحث و نتیجه گیری: کمبود در کمیت و کیفیت خدمات رسانی به گردشگران ساحلی، موجب کاهش مراجعات گردشگران به اینگونه فضاها خواهد شد. بنابراین ایجاد امکانات و تسهیلات متنوع در سواحل با هدف بهبود کیفیت خدمات می تواند منجر به بهبود زیر ساخت های شهری و در نهایت سبب ارتقاء سطح رضایتمندی گردشگران گردد.fa_IR
dc.format.extent433
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه مازندرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Mazandaranen_US
dc.relation.ispartofپژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Sport Management and Motor Behavioren_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22080/jsmb.2020.9179.2244
dc.subjectکیفیت خدماتfa_IR
dc.subjectرضایتمندیfa_IR
dc.subjectنوار ساحلیfa_IR
dc.subjectگردشگرfa_IR
dc.subjectمدیریت اوقات فراغت و ورزش های تفریحیfa_IR
dc.titleبررسی میزان رضایتمندی گردشگران ساحلی از کیفیت خدمات تفریحی – ورزشی در نوار ساحلی دریای مازندرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه شمالfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت ورزشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه مدیریت ورزشی دانشگاه مازندرانfa_IR
dc.citation.volume15
dc.citation.issue29
dc.citation.spage173
dc.citation.epage194


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد