• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی
    • دوره 15, شماره 29
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی
    • دوره 15, شماره 29
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی میزان رضایتمندی گردشگران ساحلی از کیفیت خدمات تفریحی – ورزشی در نوار ساحلی دریای مازندران

    (ندگان)پدیدآور
    عظیمی دلارستاقی, عادلهاصغری, اختررضوی, سید محمد حسین
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    433.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مقدمه و هدف: هدف از پژوهش حاضر، بررسی میزان رضایتمندی گردشگران ساحلی از کیفیت خدمات تفریحی- ورزشی در نوار ساحلی دریای مازندران می باشد.روش شناسی: روش تحقیق مورد استفاده در این پژوهش توصیفی و از نوع زمینه یابی بود که در نحوه جمع‌آوری اطلاعات آن از روش میدانی استفاده شد. جامعه آماری مورد نظر را کلیه گردشگران محدوده ساحلی دریای خزر در استان مازندران تشکیل می دادند که تعداد نمونه بر اساس جدول تعیین حجم نمونه مورگان و همکاران حداقل (384n=) تعیین گردید که این تعداد با استفاده از نموته گیری خوشه ای- تصادفی انتخاب شدند. جهت گردآوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد که پایایی درونی آن از طریق ضریب آلفای کرونباخ به میزان 84/0 محاسبه و تایید گردید. جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات و آزمون فرضیه های تحقیق نیز از آزمون پارامتریک t تک نمونه و آزمون ناپارامتریک توزیع دو جمله ای در سطح معناداری 05/0p≤ استفاده شد. یافته ها: نتایج آزمون پارامتریک t تک نمونه برای متغیرهای کیفیت خدمات رفاهی (52/9-t=)، کیفیت خدمات تفریحی(36/8-t=) و کیفیت خدمات بهداشتی-درمانی(83/10-t=) همگی در سطح معنی داری 05/0p≤ و نتایج آزمون ناپارامتریک توزیع دو جمله ای برای متغیرهای کیفیت خدمات ورزشی، کیفیت خدمات امنیتی و کیفیت خدمات نیروهای انسانی متخصص و آموزش دیده همگی در سطح معنی داری 05/0p≤ نشان می دهد که گردشگران نوار ساحلی دریای مازندران، کیفیت خدمات ارائه شده در تمامی مولفه های مذکور را در سطح پایین تر از متوسط ارزیابی نموده و از وضعیت موجود اظهار نارضایتی داشته اند. بحث و نتیجه گیری: کمبود در کمیت و کیفیت خدمات رسانی به گردشگران ساحلی، موجب کاهش مراجعات گردشگران به اینگونه فضاها خواهد شد. بنابراین ایجاد امکانات و تسهیلات متنوع در سواحل با هدف بهبود کیفیت خدمات می تواند منجر به بهبود زیر ساخت های شهری و در نهایت سبب ارتقاء سطح رضایتمندی گردشگران گردد.
    کلید واژگان
    کیفیت خدمات
    رضایتمندی
    نوار ساحلی
    گردشگر
    مدیریت اوقات فراغت و ورزش های تفریحی

    شماره نشریه
    29
    تاریخ نشر
    2019-03-21
    1398-01-01
    ناشر
    دانشگاه مازندران
    University of Mazandaran
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه شمال
    کارشناس ارشد مدیریت ورزشی
    دانشیار گروه مدیریت ورزشی دانشگاه مازندران

    شاپا
    5397-2008
    2538-4309
    URI
    https://dx.doi.org/10.22080/jsmb.2020.9179.2244
    http://msb.journals.umz.ac.ir/article_2619.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/191561

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب