| dc.contributor.author | رحیمی, طاهره | fa_IR |
| dc.contributor.author | ارشم, سعید | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T01:04:25Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T01:04:25Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T01:04:25Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T01:04:25Z | |
| dc.date.issued | 2019-03-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1398-01-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2016-07-05 | en_US |
| dc.date.submitted | 1395-04-15 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | رحیمی, طاهره, ارشم, سعید. (1398). تأثیر برنامۀ اسپارک بر مهارت های بینایی- حرکتی کودکان کم شنوای عمیق با کاشت حلزون. پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی, 15(29), 213-224. doi: 10.22080/jsmb.2018.10486.2411 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 5397-2008 | |
| dc.identifier.issn | 2538-4309 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22080/jsmb.2018.10486.2411 | |
| dc.identifier.uri | http://msb.journals.umz.ac.ir/article_1921.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/191560 | |
| dc.description.abstract | مقدمه و هدف: هدف از این تحقیق، تعیین اثر یک برنامۀ منتخب حرکتی بر مهارتهای بینایی-حرکتی کودکان 6-3 سال کم شنوای عمیق با کاشت حلزون بود. <br /> روششناسی: شرکتکنندگان به صورت هدفمند از مرکز توانبخشی پژواک در تهران انتخاب و با توجه به نمرات آزمون بینایی-حرکتی گاردنر به دو گروه آزمایش (ده نفر) و کنترل (دوازده نفر) تقسیم شدند. از دو گروه پیش آزمون مهارتهای بینایی-حرکتی (TVMSR) به عمل آمد. در گروه آزمایش برنامه اسپارک به مدت هشت هفته، هفتهای سه جلسه به مدت 45 دقیقه اجرا شد. بعد از اتمام زمان مداخله از هر دو گروه پس آزمون گرفته شد. از آزمون آماری تحلیل کوواریانس برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شد (=0/05α).<br /> یافتهها: تفاوت بین گروههای کنترل و آزمایش در نمرات مهارتهای بینایی-حرکتی پیش از برنامه مداخله معنی دار نبود اما، این تفاوت بعد از اجرای برنامه معنی دار شد. همچنین تأثیر برنامه اسپارک بر مهارت بینایی-فضایی (P=0.002)، تجزیه و تحلیل بینایی(P=0.010) و یکپارچگی بینایی-حرکتی (P=0.002) معنی دار بود.<br /> نتیجه گیری: به طور کلی میتوان نتیجهگیری کرد که برنامۀ منتخب حرکتی اسپارک به دلیل فرصت تمرینی مناسب ممکن است منجر به بهبود مهارتهای بینایی-حرکتی کودکان کم شنوای عمیق با کاشت حلزون شود. | fa_IR |
| dc.format.extent | 226 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه مازندران | fa_IR |
| dc.publisher | University of Mazandaran | en_US |
| dc.relation.ispartof | پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Sport Management and Motor Behavior | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22080/jsmb.2018.10486.2411 | |
| dc.subject | آزمون مهارت های بینایی-حرکتی گاردنر | fa_IR |
| dc.subject | برنامۀ حرکتی | fa_IR |
| dc.subject | کاشت حلزون | fa_IR |
| dc.subject | کم شنوایی عمیق | fa_IR |
| dc.subject | مهارت های بینایی- حرکتی | fa_IR |
| dc.title | تأثیر برنامۀ اسپارک بر مهارت های بینایی- حرکتی کودکان کم شنوای عمیق با کاشت حلزون | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه آزاد اسلامی واحد سما اندیشه | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه خوارزمی تهران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 15 | |
| dc.citation.issue | 29 | |
| dc.citation.spage | 213 | |
| dc.citation.epage | 224 | |