نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرحیمی, طاهرهfa_IR
dc.contributor.authorارشم, سعیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:04:25Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:04:25Z
dc.date.available1399-07-09T01:04:25Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:04:25Z
dc.date.issued2019-03-21en_US
dc.date.issued1398-01-01fa_IR
dc.date.submitted2016-07-05en_US
dc.date.submitted1395-04-15fa_IR
dc.identifier.citationرحیمی, طاهره, ارشم, سعید. (1398). تأثیر برنامۀ اسپارک بر مهارت های بینایی- حرکتی کودکان کم شنوای عمیق با کاشت حلزون. پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی, 15(29), 213-224. doi: 10.22080/jsmb.2018.10486.2411fa_IR
dc.identifier.issn5397-2008
dc.identifier.issn2538-4309
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22080/jsmb.2018.10486.2411
dc.identifier.urihttp://msb.journals.umz.ac.ir/article_1921.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/191560
dc.description.abstractمقدمه و هدف: هدف از این تحقیق، تعیین اثر یک برنامۀ منتخب حرکتی بر مهارت‌های بینایی-حرکتی کودکان 6-3 سال کم شنوای عمیق با کاشت حلزون بود. <br /> روش‌شناسی: شرکت‌کنندگان به صورت هدفمند از مرکز توانبخشی پژواک در تهران انتخاب و با توجه به نمرات آزمون بینایی-حرکتی گاردنر به دو گروه آزمایش (ده نفر) و کنترل (دوازده نفر) تقسیم شدند. از دو گروه پیش آزمون مهارت‌های بینایی-حرکتی (TVMSR) به عمل آمد. در گروه آزمایش برنامه اسپارک به مدت هشت هفته، هفته‌ای سه جلسه به مدت 45 دقیقه اجرا شد. بعد از اتمام زمان مداخله از هر دو گروه پس آزمون گرفته شد. از آزمون آماری تحلیل کوواریانس برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شد (=0/05α).<br /> یافته‌ها: تفاوت بین گروه‌های کنترل و آزمایش در نمرات مهارت‌های بینایی-حرکتی پیش از برنامه مداخله معنی دار نبود اما، این تفاوت بعد از اجرای برنامه معنی دار شد. همچنین تأثیر برنامه اسپارک بر مهارت بینایی-فضایی (P=0.002)، تجزیه و تحلیل بینایی(P=0.010) و یکپارچگی بینایی-حرکتی (P=0.002) معنی دار بود.<br /> نتیجه گیری: به طور کلی می‌توان نتیجه‌گیری کرد که برنامۀ منتخب حرکتی اسپارک به دلیل فرصت تمرینی مناسب ممکن است منجر به بهبود مهارت‌های بینایی-حرکتی کودکان کم شنوای عمیق با کاشت حلزون شود.fa_IR
dc.format.extent226
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه مازندرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Mazandaranen_US
dc.relation.ispartofپژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Sport Management and Motor Behavioren_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22080/jsmb.2018.10486.2411
dc.subjectآزمون مهارت های بینایی-حرکتی گاردنرfa_IR
dc.subjectبرنامۀ حرکتیfa_IR
dc.subjectکاشت حلزونfa_IR
dc.subjectکم شنوایی عمیقfa_IR
dc.subjectمهارت های بینایی- حرکتیfa_IR
dc.titleتأثیر برنامۀ اسپارک بر مهارت های بینایی- حرکتی کودکان کم شنوای عمیق با کاشت حلزونfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی واحد سما اندیشهfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه خوارزمی تهرانfa_IR
dc.citation.volume15
dc.citation.issue29
dc.citation.spage213
dc.citation.epage224


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد