نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشجاعی, معصومهfa_IR
dc.contributor.authorقره لر, مهدیهfa_IR
dc.contributor.authorمحمدزاده, حسنfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:04:23Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:04:23Z
dc.date.available1399-07-09T01:04:23Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:04:23Z
dc.date.issued2019-03-21en_US
dc.date.issued1398-01-01fa_IR
dc.date.submitted2016-08-09en_US
dc.date.submitted1395-05-19fa_IR
dc.identifier.citationشجاعی, معصومه, قره لر, مهدیه, محمدزاده, حسن. (1398). اثر کانون توجه دستورالعمل آموزشی و پیچیدگی مهارت بر اجرا و یادگیری ضربه بیلیارد. پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی, 15(29), 63-75. doi: 10.22080/jsmb.2018.10685.2436fa_IR
dc.identifier.issn5397-2008
dc.identifier.issn2538-4309
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22080/jsmb.2018.10685.2436
dc.identifier.urihttp://msb.journals.umz.ac.ir/article_2205.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/191551
dc.description.abstractمقدمه و هدف: اثر کانون توجه بر اجرا و یادگیری به ویژگی‌های تکلیف بستگی دارد. بنابراین تحقیق حاضر با هدف بررسی اثر کانون توجه و پیچیدگی مهارت بر اجرا و یادگیری ضربه بیلیارد انجام شد. <br /> روش شناسی: شرکت کننده‌ها 48 دختر دانشجوی داوطلب در دامنه سنی 23-19 سال بودند که به طور تصادفی در دو گروه مهارت ساده و پیچیده جایگزین و هر گروه بر اساس پیش آزمون در دو زیر گروه کانون توجه درونی و بیرونی همسان‌سازی شدند. پس از 8 جلسه تمرین، آزمون‌های اکتساب، یادداری (بعد از 2 و 10 روز) و انتقال انجام شد. دقت ضربات بر اساس فاصله برخورد توپ از گودال امتیازگذاری شد. <br /> یافته ها: نتایج آزمون فریدمن، اکتساب و یادداری کوتاه مدت معنی داری را برای تمام گروه‌ها، یادداری تاخیری معنی-داری را برای مهارت پیچیده و انتقال معنی داری را برای گروه توجه درونی تکلیف پیچیده نشان داد (05/0p نتیجه گیری: نتایج این تحقیق اثر متقابل توجه و پیچیدگی مهارت بر اجرا و یادگیری حرکتی را مورد تردید قرار داد.fa_IR
dc.format.extent255
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه مازندرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Mazandaranen_US
dc.relation.ispartofپژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Sport Management and Motor Behavioren_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22080/jsmb.2018.10685.2436
dc.subjectپیچیدگیfa_IR
dc.subjectدستورالعمل توجهیfa_IR
dc.subjectمهارت مجردfa_IR
dc.subjectیادگیری حرکتیfa_IR
dc.titleاثر کانون توجه دستورالعمل آموزشی و پیچیدگی مهارت بر اجرا و یادگیری ضربه بیلیاردfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه الزهراfa_IR
dc.contributor.departmentگروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقاتfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه ارومیهfa_IR
dc.citation.volume15
dc.citation.issue29
dc.citation.spage63
dc.citation.epage75


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد