| dc.contributor.author | شجاعی, معصومه | fa_IR |
| dc.contributor.author | قره لر, مهدیه | fa_IR |
| dc.contributor.author | محمدزاده, حسن | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T01:04:23Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T01:04:23Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T01:04:23Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T01:04:23Z | |
| dc.date.issued | 2019-03-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1398-01-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2016-08-09 | en_US |
| dc.date.submitted | 1395-05-19 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | شجاعی, معصومه, قره لر, مهدیه, محمدزاده, حسن. (1398). اثر کانون توجه دستورالعمل آموزشی و پیچیدگی مهارت بر اجرا و یادگیری ضربه بیلیارد. پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی, 15(29), 63-75. doi: 10.22080/jsmb.2018.10685.2436 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 5397-2008 | |
| dc.identifier.issn | 2538-4309 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22080/jsmb.2018.10685.2436 | |
| dc.identifier.uri | http://msb.journals.umz.ac.ir/article_2205.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/191551 | |
| dc.description.abstract | مقدمه و هدف: اثر کانون توجه بر اجرا و یادگیری به ویژگیهای تکلیف بستگی دارد. بنابراین تحقیق حاضر با هدف بررسی اثر کانون توجه و پیچیدگی مهارت بر اجرا و یادگیری ضربه بیلیارد انجام شد. <br /> روش شناسی: شرکت کنندهها 48 دختر دانشجوی داوطلب در دامنه سنی 23-19 سال بودند که به طور تصادفی در دو گروه مهارت ساده و پیچیده جایگزین و هر گروه بر اساس پیش آزمون در دو زیر گروه کانون توجه درونی و بیرونی همسانسازی شدند. پس از 8 جلسه تمرین، آزمونهای اکتساب، یادداری (بعد از 2 و 10 روز) و انتقال انجام شد. دقت ضربات بر اساس فاصله برخورد توپ از گودال امتیازگذاری شد. <br /> یافته ها: نتایج آزمون فریدمن، اکتساب و یادداری کوتاه مدت معنی داری را برای تمام گروهها، یادداری تاخیری معنی-داری را برای مهارت پیچیده و انتقال معنی داری را برای گروه توجه درونی تکلیف پیچیده نشان داد (05/0p نتیجه گیری: نتایج این تحقیق اثر متقابل توجه و پیچیدگی مهارت بر اجرا و یادگیری حرکتی را مورد تردید قرار داد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 255 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه مازندران | fa_IR |
| dc.publisher | University of Mazandaran | en_US |
| dc.relation.ispartof | پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Sport Management and Motor Behavior | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22080/jsmb.2018.10685.2436 | |
| dc.subject | پیچیدگی | fa_IR |
| dc.subject | دستورالعمل توجهی | fa_IR |
| dc.subject | مهارت مجرد | fa_IR |
| dc.subject | یادگیری حرکتی | fa_IR |
| dc.title | اثر کانون توجه دستورالعمل آموزشی و پیچیدگی مهارت بر اجرا و یادگیری ضربه بیلیارد | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | عضو هیات علمی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه الزهرا | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات | fa_IR |
| dc.contributor.department | عضو هیات علمی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه ارومیه | fa_IR |
| dc.citation.volume | 15 | |
| dc.citation.issue | 29 | |
| dc.citation.spage | 63 | |
| dc.citation.epage | 75 | |