اقتصاد دانشی هند (الگویی برای توسعه ی پایدار در ایران)
(ندگان)پدیدآور
ناظمان, حمیداسلامی فر, علیرضا
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
توسعه به مفهوم تحول کیفی و گذار از دوره ای به دوره ی دیگر، مستلزم ایجاد تغییر همه جانبه در ابعاد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و...است. توسعه، فرایندی در هم تنیده ودارای ابعاد گوناگونی است. توسعه ی جهان آینده، مبتنی بر اقتصاد دانش محور به زودی فراگیر شده و شکل جدیدی از رفتارهای مدرن اقتصادی را در جامعه ی بشری به وجود خواهد آورد. این مقاله با بیان توصیفی وروش کتابخانه ای سعی دارد ضمن تبیین جایگاه و اهمیت دانش پایگی اقتصاد و نقش آن در حصول توسعه ی پایدار روند رو به بهبود و حرکت در مسیر توسعه ی هند را مورد بحث قرار دهد که می تواند به عنوان الگویی ارزشمند وقابل انجام برای رسیدن به توسعه در نظر گرفته شود. ازجایی که در این تحقیق می خواهیم وجود رابطه ی بین دانش پایگی و توسعه ی پایدار را توصیف کنیم، روش تحقیق همبستگی می باشد. با بررسی وضعیت هند به عنوان یک الگوی موفق در سال های اخیردر زمینه ی دانش پایگی، معلوم می شود که این کشورراه درستی را انتخاب نموده ودر این زمینه به موفقیت های چشم گیری دست یافته است که اگر ایران نیز اتخاذ چنین برنامه هایی را در دستور کار خود قرار دهد، دست یابی به این مهم امری ممکن وقابل حصول خواهد بود.
کلید واژگان
اقتصاد دانش بنیانتوسعه ی پایدار
جهانی شدن
رشد اقتصادی
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2010-07-231389-05-01
ناشر
دانشگاه سیستان و بلوچستانUSB
سازمان پدید آورنده
دانشیار گروه اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی(ره)دانشجوی دکتری گروه اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی(ره)
شاپا
2008-57102528-5062



