نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعبادی, سید حسینfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:00:56Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:00:56Z
dc.date.available1399-07-09T01:00:56Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:00:56Z
dc.date.issued2017-05-22en_US
dc.date.issued1396-03-01fa_IR
dc.date.submitted2017-10-17en_US
dc.date.submitted1396-07-25fa_IR
dc.identifier.citationعبادی, سید حسین. (1396). برنامه‌ درسی پنهان: چالشی پیدا یا فرصتی ناپیدا؟!. پژوهش در برنامه ریزی درسی, 14(52), 35-46.fa_IR
dc.identifier.issn2676-3281
dc.identifier.issn2676-5179
dc.identifier.urihttp://jsr-e.khuisf.ac.ir/article_534471.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/190349
dc.description.abstractبرنامه‌ درسی پنهان: چالشی پیدا یا فرصتی ناپیدا؟ سیدحسین عبادی چکیده برنامه ی درسی پنهان ناظر بر آموخته های تصریح نشده وعوامل تاثیر گذار برپیدایش آموخته های یادشده می باشد که دانش آموزان در پرتو حضور در مدرسه تجربه می نمایند.جان مایه ی پژوهش حاضر مرور نظام مند بر آن دسته از مقاله ها ی علمی – پژوهشی است که عنوان دار برنامه ی درسی پنهان و حاصل تلاش پژوهشگران ایرانی است که طی دو دهه ی اخیر (1391-1370)در این زمینه قلم فرسایی نموده اند .19 مقاله در این زمینه که در پایگاه های اطلاعاتی داخلی وبین المللی ومجلات نمایه شده ی داخلی در دسترس قرار گرفته ،از راه سرشماری (بدون نمونه گیری) ،جهت بررسی متن کامل وارد این مطالعه گردید.هدف از بررسی مروری حاضر تعیین مهم ترین آثار آموزشی وپرورشی بر آمده از برنامه ی درسی پنهان و ارایه ی راهکار های کاربردی درزمینه ی استفاده بهینه از آثار مثبت ورهایی از آثار منفی آن بوده است.یافته های این پزوهش نشان از سلطه ی آثار منفی برآثار مثبت آموزشی وپرورشی در ابعاد برنامه ی درسی پنهان (ساختار مدرسه،جو اجتماعی مدرسه وتعامل معلم –دانش آموز) در مدارس کشور دارد.این امر به معنای لزوم توجه جدی به راهکارهای ارایه شده در این پژوهش جهت عدم جابجایی فرصت برخاسته از برنامه ی درسی پنهان با چالش های برآمده از آن در مدرسه دارد. کلید واژه ها: برنامه ی درسی، برنامه ی درسی صریح،برنامه ی درسی پنهان، ابعاد برنامه ی درسی پنهانfa_IR
dc.format.extent372
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران)fa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش در برنامه ریزی درسیfa_IR
dc.relation.ispartofResearch in Curriculum Planningen_US
dc.subjectبرنامه ی درسی صریحfa_IR
dc.subjectبرنامه ی درسی پنهانfa_IR
dc.subjectابعاد برنامه ی درسی پنهانfa_IR
dc.titleبرنامه‌ درسی پنهان: چالشی پیدا یا فرصتی ناپیدا؟!fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانش‌آموخته‌ی دکترای تخصصی برنامه‌ریزی درسی و مدرس گروه علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume14
dc.citation.issue52
dc.citation.spage35
dc.citation.epage46


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد