نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرنجدوست, شهرامfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:00:53Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:00:53Z
dc.date.available1399-07-09T01:00:53Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:00:53Z
dc.date.issued2016-09-22en_US
dc.date.issued1395-07-01fa_IR
dc.date.submitted2017-10-17en_US
dc.date.submitted1396-07-25fa_IR
dc.identifier.citationرنجدوست, شهرام. (1395). رابطه بین سبک پردازش هویت و پیشرفت تحصیلی با نقش واسطه‌ای سلامت عمومی در بین دانش‌آموزان دختر و پسردوره پیش دانشگاهی. پژوهش در برنامه ریزی درسی, 13(50), 102-112.fa_IR
dc.identifier.issn2676-3281
dc.identifier.issn2676-5179
dc.identifier.urihttp://jsr-e.khuisf.ac.ir/article_534452.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/190330
dc.description.abstractهدف از پژوهش حاضر، بررسی نقش واسطه‌ای سلامت عمومی با سبک‌های پردازش هویت و پیشرفت تحصیلی در دوره پیش دانشگاهی مدارس دولتی شهر مرند است. روش تحقیق به صورت پیمایشی و از نوع توصیفی ـ همبستگی است. جامعه آماری پژوهش، تمامی دانش‌آموزان مدارس پیش دانشگاهی دخترانه و پسرانه دولتی شهر مرند است (1034 نفر) و بر اساس جدول مورگان، تعداد 285 نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب شد. روش نمونه‌گیری به صورت طبقه‌ای متناسب با حجم است. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه سلامت عمومی گلدبرگ و هیلر (1979)و پرسشنامه هویت برزونسکی (1992) استفاده شد جهت بررسی پایایی ابزار پژوهش، از آزمون آلفای کرونباخ استفاده شد که پایایی پرسشنامه سلامت عمومی 0.825 و پایایی پرسشنامه هویت 0.756به دست آمد و روایی پرسشنامه مورد تأیید متخصصان قرار گرفت. جهت بررسی فرضیه‌های پژوهش، از آزمون‌های آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد.یافته‌های پژوهش نشان داد؛ بین سبک هویت با پیشرفت تحصیلی (p= 0/027 < 0/05)، سبک هویت با جنسیت ( p= 0/0001 < 0/01) و سلامت عمومی با جنسیت ( p= 0/018 < 0/05) رابطه معنادار وجود دارد. در ضمن بین سبک هویت با سلامت عمومی (p=0/430 > 0/05) و نقش واسطه سلامت عمومی در رابطه با سبک هویت و پیشرفت تحصیلی رابطه معناداری یافت نشد.fa_IR
dc.format.extent1676
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران)fa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش در برنامه ریزی درسیfa_IR
dc.relation.ispartofResearch in Curriculum Planningen_US
dc.subjectپیشرفت تحصیلیfa_IR
dc.subjectسبک‌های هویتfa_IR
dc.subjectسلامت عمومیfa_IR
dc.titleرابطه بین سبک پردازش هویت و پیشرفت تحصیلی با نقش واسطه‌ای سلامت عمومی در بین دانش‌آموزان دختر و پسردوره پیش دانشگاهیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشگاه واحد مرندfa_IR
dc.citation.volume13
dc.citation.issue50
dc.citation.spage102
dc.citation.epage112


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد