نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرحمان پور, محمدfa_IR
dc.contributor.authorحسینی, میرقاسمfa_IR
dc.contributor.authorنصر اصفهانی, احمد رضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:00:46Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:00:46Z
dc.date.available1399-07-09T01:00:46Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:00:46Z
dc.date.issued2016-04-20en_US
dc.date.issued1395-02-01fa_IR
dc.date.submitted2017-10-17en_US
dc.date.submitted1396-07-25fa_IR
dc.identifier.citationرحمان پور, محمد, حسینی, میرقاسم, نصر اصفهانی, احمد رضا. (1395). میزان رعایت اصول علمی در تدوین هدف‌های برنامه درسی تحصیلات تکمیلی مطالعه موردی: دانشگاه اصفهان. پژوهش در برنامه ریزی درسی, 13(48), 56-69.fa_IR
dc.identifier.issn2676-3281
dc.identifier.issn2676-5179
dc.identifier.urihttp://jsr-e.khuisf.ac.ir/article_534416.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/190294
dc.description.abstractپژوهش حاضر با هدف بررسی میزان رعایت اصول علمی در تدوین هدف‌های برنامه درسی تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان انجام گرفت. این پژوهش از نوع کیفی و به صورت مطالعه موردی انجام شد. جامعه آماری پژوهش را کلیه اعضای هیأت علمی دانشگاه ا صفهان تشکیل می‌داد. از این میان 35 نفر با روش نمونه‌گیری هدفمند موارد مطلوب انتخاب گردیدند. ابزار پژوهش مصاحبه نیمه ساختاریافته بود. داده‌های حاصل از مصاحبه با استفاده از روش تجزیه و تحلیل مقوله بندی مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که برای تدوین اهداف، نیازسنجی‌های علمی صورت نگرفته، و تأکید بیشتر بر نظر متخصصان (دانش) بود. همچنین به نیازهای جامعه، دانشجویان و دیگر ذینفعان آموزش عالی نیز توجه چندانی نشده است. هدف‌های برنامه درسی در سطح ارائه دانش تا حد زیادی رضایت بخش است ولی سهم تولید دانش در هدف‌ها کم بوده است. در مورد نشر دانش (ارائه خدمات) به دلیل مشخص نبودن دقیق نیازهای جامعه، تدوین اهداف در این حیطه از مطلوبیت چندانی برخوردار نیست. در سطح کارآفرینی نیز در هدف‌های برنامه درسی به زیرساخت‌ها و مهارت‌های لازم برای ایجاد ظرفیت‌های کارآفرینی در دانشجویان توجه چندانی نشده و در نتیجه در این حیطه عملکردها خیلی ضعیف بوده است.fa_IR
dc.format.extent987
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران)fa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش در برنامه ریزی درسیfa_IR
dc.relation.ispartofResearch in Curriculum Planningen_US
dc.subjectآموزش عالیfa_IR
dc.subjectهدفfa_IR
dc.subjectتحصیلات تکمیلیfa_IR
dc.subjectبرنامه درسیfa_IR
dc.titleمیزان رعایت اصول علمی در تدوین هدف‌های برنامه درسی تحصیلات تکمیلی مطالعه موردی: دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.department2دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی دانشگاه اصفهان و مدرس دانشگاه پیام نور مراکز مریوان و سروآبادfa_IR
dc.contributor.department1کارشناس ارشد علوم تربیتیfa_IR
dc.contributor.department3استاد گروه علوم تربیتی دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.citation.volume13
dc.citation.issue48
dc.citation.spage56
dc.citation.epage69


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد