| dc.contributor.author | رحمان پور, محمد | fa_IR |
| dc.contributor.author | حسینی, میرقاسم | fa_IR |
| dc.contributor.author | نصر اصفهانی, احمد رضا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T01:00:46Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T01:00:46Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T01:00:46Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T01:00:46Z | |
| dc.date.issued | 2016-04-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1395-02-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2017-10-17 | en_US |
| dc.date.submitted | 1396-07-25 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | رحمان پور, محمد, حسینی, میرقاسم, نصر اصفهانی, احمد رضا. (1395). میزان رعایت اصول علمی در تدوین هدفهای برنامه درسی تحصیلات تکمیلی مطالعه موردی: دانشگاه اصفهان. پژوهش در برنامه ریزی درسی, 13(48), 56-69. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2676-3281 | |
| dc.identifier.issn | 2676-5179 | |
| dc.identifier.uri | http://jsr-e.khuisf.ac.ir/article_534416.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/190294 | |
| dc.description.abstract | پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان رعایت اصول علمی در تدوین هدفهای برنامه درسی تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان انجام گرفت. این پژوهش از نوع کیفی و به صورت مطالعه موردی انجام شد. جامعه آماری پژوهش را کلیه اعضای هیأت علمی دانشگاه ا صفهان تشکیل میداد. از این میان 35 نفر با روش نمونهگیری هدفمند موارد مطلوب انتخاب گردیدند. ابزار پژوهش مصاحبه نیمه ساختاریافته بود. دادههای حاصل از مصاحبه با استفاده از روش تجزیه و تحلیل مقوله بندی مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که برای تدوین اهداف، نیازسنجیهای علمی صورت نگرفته، و تأکید بیشتر بر نظر متخصصان (دانش) بود. همچنین به نیازهای جامعه، دانشجویان و دیگر ذینفعان آموزش عالی نیز توجه چندانی نشده است. هدفهای برنامه درسی در سطح ارائه دانش تا حد زیادی رضایت بخش است ولی سهم تولید دانش در هدفها کم بوده است. در مورد نشر دانش (ارائه خدمات) به دلیل مشخص نبودن دقیق نیازهای جامعه، تدوین اهداف در این حیطه از مطلوبیت چندانی برخوردار نیست. در سطح کارآفرینی نیز در هدفهای برنامه درسی به زیرساختها و مهارتهای لازم برای ایجاد ظرفیتهای کارآفرینی در دانشجویان توجه چندانی نشده و در نتیجه در این حیطه عملکردها خیلی ضعیف بوده است. | fa_IR |
| dc.format.extent | 987 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران) | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | پژوهش در برنامه ریزی درسی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Research in Curriculum Planning | en_US |
| dc.subject | آموزش عالی | fa_IR |
| dc.subject | هدف | fa_IR |
| dc.subject | تحصیلات تکمیلی | fa_IR |
| dc.subject | برنامه درسی | fa_IR |
| dc.title | میزان رعایت اصول علمی در تدوین هدفهای برنامه درسی تحصیلات تکمیلی مطالعه موردی: دانشگاه اصفهان | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.contributor.department | 2دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی دانشگاه اصفهان و مدرس دانشگاه پیام نور مراکز مریوان و سروآباد | fa_IR |
| dc.contributor.department | 1کارشناس ارشد علوم تربیتی | fa_IR |
| dc.contributor.department | 3استاد گروه علوم تربیتی دانشگاه اصفهان | fa_IR |
| dc.citation.volume | 13 | |
| dc.citation.issue | 48 | |
| dc.citation.spage | 56 | |
| dc.citation.epage | 69 | |