| dc.contributor.author | فضل الهی قمیشی, سیف اله | fa_IR |
| dc.contributor.author | نوروزی, عباس علی | fa_IR |
| dc.contributor.author | ملکی توانا, منصوره | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T01:00:14Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T01:00:14Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T01:00:14Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T01:00:14Z | |
| dc.date.issued | 2012-05-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1391-03-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2017-10-17 | en_US |
| dc.date.submitted | 1396-07-25 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | فضل الهی قمیشی, سیف اله, نوروزی, عباس علی, ملکی توانا, منصوره. (1391). بررسی عوامل بازدارنده مؤثر بر پژوهشهای فرهنگیان. پژوهش در برنامه ریزی درسی, 9(32), 108-122. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2676-3281 | |
| dc.identifier.issn | 2676-5179 | |
| dc.identifier.uri | http://jsr-e.khuisf.ac.ir/article_534226.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/190104 | |
| dc.description.abstract | تحقیق حاضر به بررسی عوامل بازدارنده مؤثر بر پژوهشهای فرهنگیان و راهکارهای برون رفت از آن پرداخته است. روش تحقیق توصیفی ـ پیمایشی و جامعه آماری شامل دبیران مدارس راهنمایی ناحیه 2 آموزش و پرورش قم بود که تعداد 97 نفر ازآنان به شیوه تصادفی ساده انتخاب شدند. دادههای مورد نیاز از طریق پرسشنامه محقق ساخته با پایایی 87/0 برمبنای مقیاس درجه بندی 5 سطحی لیکرت و آرایش رتبهای جمعآوری شد. برای تجزیه وتحلیل دادهها علاوه بر روشهای آمار توصیفی از آمار استنباطی در حد آزمون مجذور کای (X2)، آزمون Zیک گروهی (تک نمونهای) و آزمون تحلیل واریانس یک راهه (F) استفاده شد. نتایج به نشان داد که به ترتیب، عوامل فرهنگی، فردی (فنی و تخصصی)، نحوه ارائه خدمات پژوهشی، عوامل اداری ـ ساختاری و انگیزشی در پژوهشهای فرهنگیان نقش بازدارندگی دارند و پایین بودن روحیه فعالیتهای گروهی و تیمی برای انجام پروژههای تحقیقاتی، نهادینه نشدن فرهنگ پژوهش در میان فرهنگیان، اهمیت ندادن مسؤولین به پژوهشهای فرهنگیان از الویتدارترین موانع هستند و اختصاص بخشی از وظایف آموزشی معلمان به تحقیق و رسیدگی به وضعیت معیشتی آنان به ترتیب از مهمترین و الویتدارترین راهکارهای برون رفت به شمار میروند. تفاوت میزان شدت بازدارندگی عوامل مختلف مورد مطالعه نیز معنادار نیست. | fa_IR |
| dc.format.extent | 1268 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران) | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | پژوهش در برنامه ریزی درسی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Research in Curriculum Planning | en_US |
| dc.subject | پژوهش | fa_IR |
| dc.subject | موانع پژوهش | fa_IR |
| dc.subject | فرهنگیان | fa_IR |
| dc.subject | راهکارهای برون رفت | fa_IR |
| dc.title | بررسی عوامل بازدارنده مؤثر بر پژوهشهای فرهنگیان | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | 1گروه مدیریت و برنامه ریزی آموزشی، واحد قم، دانشگاه آزاد اسلامی، قم، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | 2آموزش بزرگسالان، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | 3ناحیه دو آموزش و پرورش ناحیه 2، قم، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 9 | |
| dc.citation.issue | 32 | |
| dc.citation.spage | 108 | |
| dc.citation.epage | 122 | |